سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت 570میلیارد ریالی به کشاورزان بر اثر تداوم بحران خشکسالی

مدیر کل اداره هواشناسی خراسان رضوی گفت: تمامی مناطق و بخش های خراسان رضوی با توجه به متوسط بارندگی دچار پدیده خشکسالی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،غلامعلی راستگو در کارگاه آموزشی بحران خشکسالی خراسان رضوی در گناباد با بیان اینکه در در سال زراعی ١٢٨ میلیمتر بارندگی داشتیم افزود: متوسط بارندگی در این استان طی سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته حدود ۴٣ درصد و نسبت به دوره آماری ٣۶ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در این سال بیشترین میزان بارندگی مربوط به قوچان با 5و 252 میلیمتر و کمترین آن در شهرستان بردسکن با 6 و66 میلیمتر بوده است.

مدیر کل اداره هواشناسی خراسان رضوی افزود: اقلیم مناطق جنوب خراسان رضوی به گونه ای است که خشکسالی در ذات آن قرار دارد.

راستگو گفت: در سال گذشته ٢٢۶ حادثه طبیعی در کشور روی داد که به خاطر هشدارهای سازمان هواشناسی میزان تلفات انسانی آن کاهش یافت.

وی اظهار داشت: در خراسان ٨ ایستگاه خودکار هواشناسی فعال است و در آینده نزدیک ۵ ایستگاه هواشناسی جاده ای راه اندازی خواهد شد.

مدیر سابق جهاد کشاورزی گناباد هم در این کارگاه علمی گفت: در ٨ سال گذشته پدیده خشکسالی صدمات سنگینی بر زیر بخش های کشاورزی منطقه وارد کرده است و بالغ بر ٢ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشته است.

حسن احمدنژاد افزود: از یک هزار و ١١۵ رشته قنات شهرستان گناباد ١۵٠ رشته کاملا خشکیده و ٨٠ درصد باقی مانده نیز با کاهش آب دهی ٩٠ درصدی مواجه شده است.

وی گفت: آب چاه های عمیق و نیمه عمیق نیز شور شده و سطح سفره های زیرزمینی منطقه کاهش یافته است و این امر افت تولید محصولات باغی و زراعی را به دنبال داشته است.

مدیر سابق جهاد کشاورزی گناباد افزود: امسال بر اثر تداوم بحران خشکسالی ۵٧٠ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان و دامداران گناباد وارد شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.