سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

کشف بیش از 2 کیلوگرم تریاک در خوی

فرمانده انتظامی خوی از کشف دو کیلو و 700 گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

اسفندیار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط فردی در شهرستان خوی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی محل اختفای این فرد قاچاقچی شدند و وی را در در محل اختفا دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوی خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شهرستان خوی شد.

این مسئول ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان تمام تلاش خود را در جهت مبارزه با سوداگران مرگ انجام می‌دهند و در این راستا نیز نیازمند همکاری و مشارکت مردم با پلیس هستند.

احمدی گفت: قاچاق مواد مخدر و افزایش آمار اعتیاد از جمله مهم‌ترین معضلات اجتماعی در جامعه است که نیاز است تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی در جهت ریشه‌کن کردن این پدیده شوم با پلیس مشارکت کنند.

وی ادامه داد: آگاه‌بخشی مردم از طریق رسانه‌ ملی و همچنین از طریق روحانیون در جهت خطرات اعتیاد می‌تواند در جهت پیشگیری از اعتیاد افراد بسیار موثر باشد.

فرمانده انتظامی خوی افزود: رسانه‌های جمعی ابزاری قدرتمند برای تحقق اهداف پیشگیری اولیه هستند چون از توانایی بالقوه‌ای در تلفیق نگرش‌های ضد مواد مخدر جوانانی که مواد مخدر مصرف نمی‌کنند، برخوردارند.

وی به علل اعتیاد در جامعه خصوصا در بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: تربیت نامناسب پدر و مادر، عوامل محیطی همچون معتاد بودن والدین، دوستان و اقوام و خویشاوندان، پایین بودن امید به زندگی در میان نوجوانان و جوانان زیر 18 سال، نبود تفریحات سالم و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت، پایین بودن اعتقادات مذهبی در فرد و خانواده وی، کنجکاوی‌های مرتبط با سن، بحران‌های مربوط به سن بلوغ، نداشتن اطلاعات کافی درباره مواد مخدر و اعتیاد از جمله عوامل مهم در گرایش افراد به سمت و سوی اعتیاد است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.