سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايتاليا ٤٠ ميليون يورو به تكميل فاز چهارم خط آهن هرات- خواف كمك كرد

كشور ايتاليا ٤٠ ميليون يورو را برای تكميل فاز چهارم خط آهن هرات- خواف، اختصاص داده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،در خبرنامۀ مقام ولایت هرات آمده است كه لوچینوپیزوتی سفیر ایتالیا دركابل، در دیدار با محمدآصف رحیمی والی هرات گفته است كه مجموع كمك های وعده داده شدۀ كشورش بخاطراحداث خط آهن هرات- خواف، به هفتاد میلیون یورو می‌رسد.

در این خبرنامه آمده است كه قراراست قرارداد این كمك، به زودی میان وزرای خارجۀ ایتالیا ومالیه افغانستان دركابل به امضا برسد.

بر اساس این خبرنامه، كشور ایتالیا پیش از این نیز ٣٠ میلیون یورو بخاطر احداث خط آهن هرات-خواف  وعده داده بود و قراراست بسته كمكی جدید كشور ایتالیا، بیشتر روی نظارت ازپروژه و مصوونیت خط آهن به مصرف برسد.

در این خبرنامه آمده است كه از چند سال به اینسو، كار روی خط آهن هرات- خواف جریان دارد؛ اما به دلیل نبود بودجه و منابع مالی، كار آن با كندی به پیش میرود.

محمد آصف رحیمی والی هرات، ازاعلام همكاری كشور ایتالیا بخاطر تكمیل این پروژۀ زیربنایی قدردانی نمود و گفت كه با احداث خط آهن، وضعیت اقتصادی وصنعتی  در ولایت هرات بهتر خواهد شد.


در این خبرنامه آمده است كه لوچینو پیزوتی سفیر ایتالیا، كه دورۀ ماموریتش در افغانستان به پایان رسیده است، دراین دیدار همچنان علاقه مندی تجار و فعالین اقتصادی كشورش را بخاطر سرمایه گذاری در سكتورهای صنعت و اقتصاد ولایت هرات، ابراز داشته است

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ایتالیا ، هرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.