سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت بحرین از غرب جالب است!/ مقامات عربی دست از گستاخی‌ بردارند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مقامات کشورهای عربی بدانند به صلاحشان نیست که سخنگوی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در منطقه باشند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه بحرین مبنی بر اینکه ایران برای گشودن صفحه‌ای جدید در روابط با کشورهای عربی باید سیاست خارجی خود را تغییر داده و حمایت از گروه‌هایی چون حزب الله لبنان را متوقف کند، گفت: جالب است که کشور کوچکی چون بحرین نیز در پشت سر آمریکا و غربی‌ها عربده می‌کشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه کشورهای عربی حامی غرب بی‌نهایت ضعیف و نحیف هستند اظهار داشت: مقامات چنین کشورهایی بدانند به صلاحشان نیست که سخنگوی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در منطقه باشند.

وی با تاکید بر اینکه ایران کشوری بزرگ،‌ قدرتمند و مستقل است تصریح کرد: کشور ما دارای توانمندی‌های بسیار زیادی است و می‌تواند همانطور که در گذشته حامی کشورهای منطقه بوده، باز هم برای آنان مثمرثمر واقع شود.

جوکار با تاکید بر اینکه مقامات کشورهای عربی باید دست از شیطنت بردارند گفت: چنین گفتمان‌های ضد ایرانی مانند دهانه شیپوری است که کس دیگری در آن می‌دمد و شما تنها صدای آن را از سوی مقامات عربی می‌شنوید و این رویه فقط باعث ایجاد بحران در منطقه می‌شود و به نفع هیچ کشوری نیست.

نماینده یزد در پایان خاطر نشان کرد: مقامات عربی باید دست از گستاخی‌هایشان بردارند و به این مسئله توجه داشته باشند که منطقه خلیج فارس و غرب آسیا مستقل است و هیچ قدرت دیگری حق دخالت در آن ندارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.