سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صیادان متخلف در تور محیط بانان خواف

دو صیاد حرفه ای آبزیان که با استفاده از قایق موتوری در سد "سده" خواف 152 قطعه ماهی را در تور گرفتار کردند با اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست خواف دستگیر شدند .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف افزود : با وصول گزارشی از سوی همیاران محیط زیست مبنی بر پهن کردن تور در سد "سده" جهت صید ماهی، ماموران به محل اعزام و دو نفر صیاد راکه در حال جمع کردن ماهیان گرفتار در تورهای پهن شده بودند دستگیرکردند.

عباس طاهریان گفت : پس از دستگیری متخلفان و بازرسی از درون قایق تعداد 152 قطعه ماهی از انواع کپور ، فیتوفاگ ، آمور و بیگ هد به همراه 2 هزار متر تور مخصوص صید کشف و ضبط شد و در این خصوص پرونده تخلف تشکیل شد .

وی افزود : باتوجه به فصل تخم ریزی ماهیان ، صید آن از دی ماه ممنوع شده وبراساس بند الف مواد 10 و 11 قانون شکار و صید جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب می شود .

طاهریان افزود: براساس ماده یک قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست حفاظت از جانوران وحشی و آبزیان آبهای داخلی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست بوده و براساس ماده 16 قانون مزبور نیز تمامی تالاب های متعلق به دولت در اختیار سازمان قرار خواهد داشت ضمن اینکه وفق بند 4 بخش ب آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهره برداری از منابع جمهوری اسلامی ایران مدیریت در محیط های آبی بعهده ی سازمان حفاظت محیط زیست است .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف اظهار داشت : در صورتی که بخش خصوصی تمایل به سرمایه گذاری در تالابها و آبزی پروری دارند قبل از هر اقدام اجرایی بایستی جهت هرگونه فعالیت تائیدیه محیط زیست را دریافت کنند.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.