سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیا 3800 هکتار جنگل مخروبه همت آستان قدس رضوی

مدیرعامل شرکت کشاورزی و عمران جنگل های آستان قدس رضوی از احیای ۳۸۰۰ هکتار جنگل مخروبه توسط آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،غلامعلی عباسی افزود: به منظور کمک به دولت با استفاده از امکانات عظیم معنوی، مادی، فنی و اجرایی و علاقه مردم ولایت ‌مدار مازندران به اهل بیت(ع) خصوصاً حضرت رضا(ع) با امضای قرارداد با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، اجرای دو طرح جنگلداری "شیرکلا اهلم" و "شهرکلاعباسا" را در سطح حدود 3300 هکتار در حوزه‌ اداره منابع طبیعی شهرستان نور برعهده گرفت.

وی تصریح کرد: تاکنون 3هزار 834 هکتار از جنگل‌های مخروبه تحت پوشش احیاء شده است و برای جلوگیری از تجاوز قاچاقچیان چوب، تاکنون 2 کیلومتر فنس کشی و 40 کیلومتر کانال حفاظتی و 45 کیلومتر پایه بتنی با نصب 5 ردیف سیم خاردار اجرا شد.

مدیرعامل شرکت کشاورزی و عمران جنگل های آستان قدس رضوی به وجود نهالستان شرکت در شهر نشتارود اشاره کرد و ادامه داد: این نهالستان 15 هکتاری صرفاً برای تولید نهال‌های جنگلی جهت کاشت در عرصه طرح های جنگلداری قابل احیاء، و پیش بینی شده در کتابچه های طرح اختصاص دارد.

عباسی گفت: نهال هایی مانند صنوبر، چنار و سوزنی برگ به سایر متقاضیان فضای سبز که عمدتا شهرداری ها هستند، واگذار می شود و حدود 10 میلیون نهال در عرصه های تحت پوشش شامل 5125 هکتار از عرصه های جنگلی مخروبه و مناطق آزاد شده از وجود دام، غرس شد.

وی هدف از بهره برداری از جنگل‌ها را اصلاح ساختار اعلام کرد و افزود: اصلاح جنگل‌ها یک اصل مستمر بوده و با تشخیص کارشناسان مجرب سازمان جنگل‌ها و مراتع و براساس جدول زمانی و مکانی کتابچه طرح صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت کشاورزی و عمران جنگل های آستان قدس رضوی گفت: سطح جنگل‌های تحت پوشش شرکت حدود 38 هزار هکتار است و تنها 2 درصد از جنگل‌های شمال کشور (مازندران ، گیلان و گلستان) تحت پوشش شرکت هستند.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.