سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

"اوتیسم" بیماری که هنوز علت آن مشخص نشده است

به گفته یک کارشناس روانپزشکی کودکان و نوجوانان "اوتیسم" یا "درخودماندگی" یک اختلال عصبی روانشناختی است که هنوز علت مشخص این بیماری پیدا نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛دکتر هوشنگ امیریان عوامل مطرح در ایجاد این بیماری را زایمان زودرس، ژنتیک، ضربه‌های مکرر داخل رحمی ومصرف سیگار نام برد که علت ژنتیکی پررنگ تر از بقیه عوامل است .

امیریان با اشاره به بروز بیماری اوتیسم از سن یک تا یک و نیم سالگی گفت: این بیماری سه دسته علامت اختلال در تعاملات اجتماعی، اختلال در ارتباطات کلامی و بروز رفتارهای تکراری دارد.

این روانپزشک گفت: علائم کودکان بیمار در بخش اختلال در تعاملات اجتماعی به این صورت است که با نگاه اطرافیان ارتباط برقرار نمی‌کنند و در بازی کردن با بچه‌های همسن و سال خود دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه کودکانی که در برقراری ارتباط کلامی دچار مشکل هستند ضمایر را خوب بکار نمی‌برند و حرف دیگران را تکرار می‌کنند افزود: به طور مثال کودکانی که دچار رفتارهای تکراری هستند،مدام دست و پای خود را تکان می‌دهند ویا دور خود می‌چرخند.

امیریان در ادامه گفت:علائم بیماری این کودکان به طور معمول از سن یک سالگی بروز پیدا می‌کند و توصیه می‌شودوالدین در صورت مشاهده این علائم در فرزند خود هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به درمان این بیماری به صورت دارویی و غیردارویی گفت: بیماران در کنار دریافت دارو، درمانهای غیردارویی مانند کاردرمانی ذهنی، گفتاردرمانی و بازی درمانیرا نیز باید دریافت کنند.

در صورت عدم درمان بیماری پیشرفت خواهد داشت و در 50 درصد موارد موجب عقب ماندگی ذهنی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.