سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تجربه هوای مدیترانه ای در دلفارد جیرفت /یکی از زیباترین جاههای دنیا که باید در باران دید

بین شهرستان جیرفت به طرف بخش راین که از چند سال قبل با احداث جاده ای پرتردد تر شده است منطقه زیبا وسحر انگیز دلفارد واقع شده که آب وهوای عجیب وشبه مدیترانه ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، منطقه گردشگری دلفارد که به عروس شهرستان جیرفت مشهور است منطقه ای با دونوع آب و هوای سردسیری وگرمسیری است.

بخشی از این دهستان بزرگ وزیبا هوای گرمسیری ودر فاصله چند متری بخش آن سردسیر با  میوه های خاص مناطق سردسیری وخنکای دلچسب واقع شده است.

وجود جاده های پیچ در پیچ وکوهستانی بودن منطقه ونیزحجم عظیم درختان مختلف سردسیری وگرمسیری در کنار جاده از عجایب روزگار است.

کمی دورتر از درختان سردسیری هلو وزردآلو با عطر بهارنارنج ها و باغات مرکبات که خاص مناطق گرمسیر است شگفت زده می شوید واگر در بهار به دلفارد رفتید بعد از یک بارش زیبای بهاری به ناگهان خورشید درخشان تر از همیشه با اهدای گرما ورنگین کمانی بزرگ وقشنگ گردشگران را غافلگیر می کند.

آبشار یا" گُلم دخترکش" یکی از آبشارهای زیبای منطقه است که در بین درختان وکنار رودخانه دلفارد واقع شده است واز زیباترین آبشارهای استان است.

همزیستی درختانی از دو گونه گرمسیر وسردسیر در این دهستان یکی از عجایب روزگار است ، خوش آب وهوایی منطقه شهرت خاص وعام است وسبب ویلاسازی های فراوان افراد متمکن استان در این منطقه زیبا شده است که متاسفانه بافت زیبای این دهستان را از بین برده است.

در هر صورت دلفارد این روزها با باران های رحمت الهی زیباتر از همیشه وعطر بوی بهشت را می دهد.

اگر دلتنگ هوایی خاص وبهاری واکسیژنی معطر به عطر بهارنارنج وهلو هستید دلفارد در186کیلومتری مرکز استان وبه فاصله زمانی 2ساعت و45دقیقه قرار دارد.

به سبب پرپیچ وخم بودن جاده امکان تردد وسایل نقلیه عمومی وسنگین از این جاده کم است .

فروردین واردیبهشت یکی اززیباترین فصول برای گردش در دلفارد است آن را از دست ندهید.

البته پدیده زیباتر این روزهای دلفارد ومناطق سرسبز جنوب استان کرمان دشت های گل شقایق است که باسرخی خوشرنگش یکی از زیباترین پدیده های خداوند است، برای یافتن این دشتهای شقایق در مناطق سرسبز استان ازراهنمای محلی استفاده کنید.

مرضیه السادات حسینی

انتهای پیام/ح

برچسب ها: دلفارد ، کرمان ، گردشگری ، باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اااااااااا
۱۸:۲۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام به نظرم خیلی خوب بود