سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

بازدید 53 هزار و 425 نفر از اماکن تاریخی قم

فداییان مسئول کمیته اماکن و موزه‌های ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل میراث فرهنگی استان قم گفت: از ۲۶ اسفند تا ۱۰ فروردین ۵۳ هزار و ۴۲۵ نفر از اماکن تاریخی قم بازدید کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تیمچه بزرگ و بازار با ۳۷ هزار و ۲۹۵ نفر، خانه تاریخی امام راحل با ۶ هزار و ۲۳۵ نفر و خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی با هزار و ۴۱۳ نفر بیشترین بازدیدکنندگان را به خود اختصاص دادند.

فداییان مسئول کمیته اماکن و موزه‌های ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: تپه قلی درویش، مقابر باغ گنبد سبز، خانه ملاصدرا، مسجد جامع و دیرگچین از جمله دیگر آثاری بوده که پذیرای گردشگران است.

وی افزود: مجموعه تیمچه بزرگ و بازار به خاطر نوع معماری سقف ضربی و قدمت تاریخی که مربوط به دوره صفوی - دوره قاجار است و خانه تاریخی امام راحل نیز به خاطر مبارزات و اقدامات سیاسی در زمان انقلاب از جمله مکان هایی است که بازدید کنندگان خارجی را جذب کرده است.

مسئول کمیته اماکن و موزه های ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل میراث فرهنگی استان قم عنوان کرد: تپه قلی درویش قدمتی هفت هزار ساله دارد این اثر تاریخی واقع در شهر قم بلوار جمکران از ابتدای ریل راه آهن تا۷۰متری جاده کاشان مربوط به دوره پس از تاریخ عصر آهن بوده که در اواخر سال ۱۳۸۲ با شماره ۱۰۱۷۳ به ثبت آثار ملی رسیده است که در این بنای تاریخی کارشناسان میراث فرهنگی به گردشگران راهنمایی های لازم را ارائه می کنند.

در پایان خاطر نشان کرد: کاروانسرای پاسنگان مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان قم، بخش مرکزی، کیلومتر ۲۰ جاده کاشان واقع شده است که به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده که این کاروانسرا در ایام تعطیلات نورزی میزبان گردشگران است.

انتهای پیام/ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.