سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

این بار محیط زیست با خطر جدی مواجه است

میر ابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: دفن بی‌رویه زباله در زمین‌های اطراف قم محیط زیست این شهر را با خطر جدی مواجه كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ از قم؛روزانه بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار كیلوگرم زباله در سایت البرز قم دفن می‌شود، برای این كار گودالی به عمق ۱۵ و همچنین طول و عرض ۱۰۰ و ۳۰ متر حفر می‌شود، كه به طور حتم اگر این روند با همین سرعت ادامه پیدا كند، همه زمین‌های اطراف شهر مدفن زباله خواهد شد.


میر ابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بیان کرد: مهمترین راهكاری برون رفت از معضل پسماند قم كاهش تولید آن از طرف شهروندان است.


وی  افزود: بسیاری از كشورهای جهان به واسطه فرهنگ سازی و وظیفه و تعهدی كه در شهروندان خود به وجود آوردند، به این سمت حركت كردند.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: كار احداث كارخانه تفكیك از مبدا زباله های عادی و غیر خطرناك از سال ۹۰ با مشاركت بخش خصوصی در این مكان آغاز شده است.


وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی این كارخانه در حدود ۶۰۰ تن است، كه در صورت تامین امكانات لازم و تكمیل آن به این ظرفیت خواهد رسید.


میر ابراهیمی اظهار کرد: زباله های خشك و تر مدیریت جداگانه و مستقلی را می خواهد، تا برای هر كدام بر اساس كیفیت مواد، تركیب شیمیایی و فیزیكی و همچنین ارزش حرارتی برنامه ریزی خاصی را داشته باشیم.

در پایان خاطر نشان کرد: یكی از مطالبات ما از دولت پرداخت سود تسهیلات دریافتی از طرف سرمایه‌گذار از طریق اعتبارات دولتی بوده تا اقساط پایه آن به وسیله پیمانكار طرف قرارداد پرداخت شود، كه البته در اوایل سال گذشته، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دولت برای پرداخت سود مذكور اخذ شده است.


انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.