سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغازبه کار کمپن آگاهی‌دهی از خطرات مهاجرت غیرقانونى در بامیان

کمپین آگاهى دهى به مردم از خطرات و دشوارى‌هاى مهاجرت غیرقانونى، روز گذشته در بامیان آغاز به کار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این کمپین درحالى در بامیان آغاز شد که 10 درصد تمام افغانستانی‌هایی که به اروپا رفته‌اند، ساکنان این ولایت هستند.

براساس ارقام ارایه شده، طی یکسال اخیر، 250  هزار شهروند افغانستان به اروپا رفته و درخواست پناهندگی داده‌اندکه گسترش ناامنى، وضعیت نابسامان، فقر اقتصادى و بیکارى از عوامل عمده فرار از این کشور ذکر شده است.

«عزیزالله امین یار» رییس امور مهاجرین روند مهاجرت غیرقانونى جوانان بامیان به کشورهاى اروپایى را نگران کننده دانست و گفت: 10 درصد تمام افغانستانی‌هایى که طی یکسال گذشته کشور را ترک کرده‌اند، ساکنان این ولایت می‌باشند.

وى افزود: فقراقتصادى و بیکارى، دلایل اساسى مهاجرت‌هاى غیرقانونى بوده و اگر برنامه‌های اشتغال زایی و حمایت از شهروندان فقیر و رفع چالش بیکارى روی دست گرفته نشود، مهاجرت غیرقانونى مردم افغانستان با گذشت زمان بیشتر شده و به یک چالش بزرگ براى دولت تبدیل خواهد شد.

پژواک نوشت: این درحالى است که سازمان جهانی مهاجرت (IOM) با همکارى شمارى از نهادهاى دیگر  در ولایت بامیان، کمپینى را در مورد آگاهى دهى مردم از خطرات مهاجرت‌هاى غیرقانونى، راه اندازى کرد تا روند مهاجرت بامیانی‌ها کاهش یابد.

«جعفر رحیمى» سخنگوی دفتر معاونت سازمان ملل متحد (یوناما)در بامیان گفت که این کمپان، در مورد خطرات مهاجرت‌هاى غیرقانونى و دشوارى‌هاى مهاجرت به راه انداخته شده تا افرادی که بدون آگاهى، فریب قاچاقچیان را می‌خورند از آسیب‌های پدیده مهاجرت آگاه شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.