سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز: شرکت‌های بین‌المللی بدنبال ایرانیان تحصیل‌کرده در غرب/ تردید ایرانیان مقیم خارج

رویترز در گزارشی مدعی شد ایرانیان مقیم خارج نسبت به مشارکت در فعالیتهای داخلی ایرانِ پساتحریم تردید دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری انگلیسی رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایرانِ پسابرجام و انجام معاملات بدنبال ایرانیان تحصیل‌کرده در کشورهای غربی هستند تا مسئولیت‌های اجرایی را در این کشور بر عهده بگیرند. 

نگارنده در ادامه مدعی شده است: این در حالی است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های غرب نسبت به آینده برجام مردد هستند. نتایج مصاحبه با بیش از 20 ایرانی مقیم خارج نشان می‌دهد بیشتر آن‌ها علی‌رغم پیشنهادهای شغلی بسیار مناسب از سوی شرکت‌های بین‌المللی نسبت به بازگشت به کشورشان تردید دارند و پیش از هرگونه تصمیم‌گیری منتظر هستند ببینند اصلاحات در این کشور به کجا می‌انجامد. این امر، تولید‌کنندگان خارجی را در شرایط دشواری قرار داده است. تولیدکنندگانی که برای کنکاش در بازار اقتصادی ایران، آموزش نیروهای داخلی و برقراری ارتباطات زبانی و فرهنگی با جمعیت 80 میلیونی این کشور، نیازمند کمک هستند.

مسئول یک شرکت غذایی سوئیسی در این خصوص به رویترز گفت: در چنین شرایطی، یک ایرانی مقیم خارج با مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی کمک شایان توجهی محسوب می‌شود. با این وجود، برای چنین مشاغلی در داخل ایران متقاضیان زیادی وجود ندارد. 

در ادامه گزارش آمده است: «حسن روحانی،» رئیس‌جمهور ایران، سپتامبر گذشته و پس از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی، در گفتگو با ایرانیان مقیم نیویورک، خواستار مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های داخلی این کشور شد. «محمد‌جواد ظریف،» وزیر امور خارجه ایران، نیز ماه جاری میلادی در سنگاپور، ایرانیان مقیم خارج را «پل فرهنگی» خواند و اظهار داشت: ایرانیان مقیم خارج بهترین گزینه برای انتقال تمدن و برقراری ارتباطات فرهنگی میان مردم این کشور با دیگر ملل جهان هستند. 

جمعیت ایرانیان مقیم خارج که بیشتر آن‌ها ساکن آمریکای شمالی، اروپا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس هستند، بین 5 تا 7 میلیون تخمین زده می‌شود.   




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.