سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانی: کی‌روش امنیت شغلی ندارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: 5 سال است که کی‌روش را به ایران آورده‌ایم، وی مربی خوبی است اما وقوع اتفاقات حاشیه ای در هرروز امنیت شغلی را از این مربی گرفته است.

غفور جهانی که نخستین بار با گل وی به استرالیا در همین کشور موفق شدیم به عنوان تنها نماینده آسیا و اقیانوسیه در میان 16 تیم جهانی در جام جهانی 1978 آرژانتین قرار بگیریم، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ‌گوی سؤالات شد.
 
**آقای جهانی با توجه به مشکلات ملوان و سیستم ساختاری این تیم آیا می‌توان به حضور قوهای سپید در لیگ برتر سال‌های آینده امیدوار بود؟
 
-    تیم ملوان سال‌ها است که درگیر یک سری مشکلات مالی است و دنیا مالی و استیلی هم خیلی تلاش کردند تا با وجود این مشکلات ملوان را حفظ کنند و اجازه ندهند که مشکلی برای این تیم پیش بیاید به هر صورت قول‌هایی داده شده و امیدوارم با یک مدیریت صحیح تیم ملوان از این وضعیت نجات پیدا کند.
 
**چرا مدت‌ها است که دیگر مربی‌گری نمی‌کنید؟
 
-    من در سال 58-1357 مربی‌گری را آغاز کردم و سابقه حضور در لیگ قدس و تیم ملی جوانان را دارم. حالا هم دور، دور جوان‌ترهاست و به همیت دلیل کنار کشیده‌ام.
 
**رایگان شدن بازی‌ها در پایان سال 94 چه سودها و زیان‌هایی برای فوتبال ما داشت؟
 
-    فوتبال بدون هوادار فایده‌ای ندارد و اگر هوادار به استادیوم بیاید فوتبال خوبی خواهیم داشت. نباید فراموش کرد که یکی از دلایل افت فوتبال ما نبود هوادار کافی در استادیوم‌هاست به همین دلیل من موافق این کار هستم.
 
**در سالی که گذشت نقاط ضعف و قدرت فوتبال کشورمان را در چه چیزی دیدید؟
 
5  سال است که کی‌روش را آورده‌ایم. وی مربی خوبی است و زحمت زیادی می‌کشد اما هر روز درگیر دعوا و کلنجار است و امنیت شغلی ندارد. هر مربی که می‌آید باید امنیت شغلی داشته باشد تا تمام توان خودش را به کار گیرد و با آرامش کارش را انجام بدهد. من مطمئن هستم که کی روش تأثیر خوبی در فوتبال داشته و ما در آینده شاهد حضور نسلی در تیم ملی خواهیم بود که دست‌پرورده کی‌روش بوده‌اند.
 
**چرا سال‌هاست که تیم‌های باشگاهی ما در آسیا موفق نیستند؟
 
-    ما ابتدا برای موفقیت در رقابت به امکانات احتیاج داریم. متأسفانه ما زمین خوبی در کشور نداریم و سال‌ها است که زمین آزادی تنها زمین ماست و اگر هم همین زمین نباشد چیزی نداریم. ولی تیم‌های عربی این گونه نیستند و در همه زمینه‌ها از جمله تجهز است سرمایه‌گذاری کرده‌اند، وی افزود: ما برای کسب نتیجه خوب ابتدا احتیاج داریم که زمینه‌سازی مناسبی داشته باشیم و اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید همه با هم همکاری کنیم و یکی باشیم در غیر این صورت نمی‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم.
 
*چه پیشنهادی برای خروج ملوان از بحران در سال 1395 دارید؟
 
-    ابتدا باید این مسئله را بگویم که ملوان سیتی  انزلی و انزلی سیتی ملوان، همه مردم انزلی عاشقانه ملوان را می‌خواهند و برای این تیم غصه می‌خورند.
 
** به نظرم تا زمانی که به پایه‌هایمان توجه نکنیم و بازیکن بیاوریم این گرفتاری‌ها را داریم. اگر ما تیم‌های پایه‌مان را قوی کنیم و از بازیکنان خودمان استفاده کنیم بهتر است.
 
-    درست است که در فوتبال حرفه‌ای نباید این گونه بود اما زمانی که پولی ندارید چاره‌ای هم نخواهید داشت.
 
**بهترین خاطر‌ه‌ای از عید نوروز دارید چیست؟
 
-    مسلماً بهترین خاطره‌های من زمانی بوده است که همه اعضا خانواده در خانه مادرم بودیم و به نظرم شدن اعضای خانواده در کنار هم بسیار ارزشمند است همچنین امیدوارم امسال ملوان در بازی خود که روز دوازدهم فروردین پیروز باشد زیرا من در تمام سال‌هایی که از عمرم می‌گذرد همواره همه چیزم را برای ملوان گذاشته‌ام.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.