سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم روزانه فوتبال

بدشانسی پرسپولیس و درخشش طالبلو در دربی

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۱۰ فروردین (۲۹ مارس) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.
 
*تساوی سرخابی ها در دربی ۶۲
 
۱۰ فرودین ۱۳۸۶، دربی ۶۲ سرخابی ها با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

در این مسابقه که در حضور ۸۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزار شد ،عليرضا نيکبخت واحدي در دقيقه 13 پرسپوليس را پيش انداخت،اما شیث رضایی(مدافع پرسپولیس) در دقيقه 43 کار را به تساوي کشاند.تلاش دو تيم در نيمه دوم گلي در بر نداشت تا در پايان 90 دقيقه نتيجه تساوي يک بر يک رقم بخورد.

ضمن اينکه وحيد طالب لو در دقيقه 10 ضربه پنالتي پرسپوليس که توسط مهرزاد معدنچي زده شد را بخوبي مهار کرد.

قضاوت اين مسابقه بر عهده "بريش" بود اين داور آلماني به چهار بازيکن دو تيم کارت زرد نشان داد. عليرضا نيکبخت واحدي و رابرت ساها از پرسپوليس وامير حسين صادقي وسياوش اکبرپور از استقلال نفراتي بودند که از داور اخطار گرفتند.

پرسپولیس تیم برتر میدان بود و طبق آمار ۹ موقعیت گل در برابر ۳ موقعیت گل استقلال داشت و حسین کعبی و وحید طالب لو از بازیکنان برتر زمین بودند .
 
*پیروزی استقلال در دربی ۷۰
 
۱۰ فرودین ۱۳۹۰ دربی شماره ۷۰ را استقلال از پرسپولیس برد.

آرش برهانی در دقیقه ۴۳ به ثمر رساند. 

سال ۹۰ پردربی ترین سال در تاریخ بازیهای این دو تیم بود و پنج دربی برگزار شد که سه تا را استقلال برد ، یک مسابقه مساوی شد و یک را هم پرسپولیس برد. 

این مسابقه اولین دربی سال ۹۰ بود و آخرین دربی این سال نیز دربی معروف سه بر دو است که پرسپولیس با هت تریک ایمون زاید استقلال را شکست داد.
 
*سریعترین سقوط در لیگ انگلیس
 
۲۹ مارس ۲۰۰۸، تیم دربی کانتی با تساوی دو بر دو مقابل فولام سقوطش به دسته دوم قطعی شد و این سریعترین سقوط یک تیم در لیگ برتر به دسته پایین تر بود.

دربی کانتی در سال قبل تحت هدایت بیلی دیویس به لیگ برتر صعود کرده بود اما آنها در لیگ برتر فقط یک پیروزی برابر نیوکاسل به دست آوردند . دربی کانتی از هفته چهارم لیگ برتر در رتبه آخر لیگ قرار گرفت و بیلی دیویس در اواسط فصل اخراج شد و پل جوئل جای او را گرفت . اما او هم نتوانست دربی کانتی را از این شرایط نجات دهد و در بازی با فولام در حالی که به پیروزی احتیاج داشتند تا همچنان به ماندن در لیگ امیدوار باشند اما با تساوی دو بر دو در این مسابقه در فاصله شش هفته مانده تا پایان فصل و با ۱۹ امتیاز فاصله نسبت به منطقه ایمن٬ سقوطشان قطعی شد. با این سقوط آنها ، از این نظر رکورد دار شدند . رکورد سریعترین سقوط تا پیش از این متعلق به ساندرلند بود که در سال ۲۰۰۳ در ۱۲ آوریل سقوطش به دسته پایین تر قطعی شده بود.

دربی کانتی در پایان فصل فقط ۱۱ امتیاز داشت و از این نظر هم رکورد دار کمترین امتیاز در تاریخ این لیگ شد.
 
*اولین تیم غیر انگلیسی در فینال جام حذفی انگلیس
 
۲۹ مارس ۱۸۸۴، تیم کویینز پارک رنجرز اسکاتلند با حضور در فینال FA کاپ به اولین تیم غیر انگلیسی تبدیل شد که در فینال این مسابقات حاضر شده است.البته در فینال دو بر یک از بلکبرن شکست خوردند.

تیم کویینز پارک رنجرز در سال ۱۸۶۷ تاسیس و به اولین باشگاه اسکاتلندی تبدیل شد. این تیم در سال ۱۸۷۰ به دلیل اینکه هنوز در اسکاتلند مسابقاتی برگزار نمی شد ، به فدراسیون فوتبال انگلیس پیوست و در مسابقات این کشور شرکت کرد.

آنها در مسابقات FA کاپ فصل ۱۹۸۳-۱۹۸۴ درخشان ظاهر شدند و با شکست تیم های مختلف به فینال رسیدند و با بلکبرن در فینال روبرو شدند اما از این تیم دو بر یک شکست خوردند. 

آنها سال بعد هم دوباره به فینال رسیدند اما باز هم به بلکبرن خوردند و این بار نیز شکست خوردند.

*تولد ستاره سابق لاله های نارنجی
 
۲۹ مارس ۱۹۷۳ مارک اورمارس ستاره سابق و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ تیم ملی هلند متولد شد.

او فوتبال خود را از تیم گو اهد ایلگز در سال ۱۹۹۰ آغاز کرد و سپس به تیم ویلم پیوست. او در سال ۱۹۹۲ به آژاکس رفت و در مدت پنج سالی که در این تیم بود درخشید و نام خود را سر زبان ها انداخت. او در این تیم سه بار قهرمان لیگ هلند ، یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و چندین قهرمانی دیگر را به دست آورد.

این مهاجم سرعتی و تکنیکی در سال ۱۹۹۷ به تیم آرسنال پیوست . او در آرسنال هم موفق بود و یک بار قهرمان لیگ و یک بار نیز جام حذفی انگلیس را فتح کرد.وی سپس در سال ۲۰۰۰ به بارسلونا رفت و چهار سال نیز در این تیم بازی کرد و در سال ۲۰۰۴ در این تیم اعلام بازنشستگی کرد. اما چهار سال بعد وقتی با پیشنهاد تیم گو اهد ایگیز همان تیمی که فوتبال را در آن شروع کرده بود مواجه شد ، در سن ۳۵ سالگی به فوتبال بازگشت و پس از یک فصل بازی در این تیم دوباره بازنشسته شد.

اورمارس از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴ عضو تیم ملی هلند بود و ۸۶ بازی ملی و ۱۷ گل در کارنامه دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.