سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

افزایش 36 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بازدید از جاذبه های گردشگری، تاریخی و موزه های استان در هفته اول تعطیلات نوروزی 36 درصد افزایش داشته است.

حسین امامی در گفت و گو با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان موج نخست سفرها در روز ششم فروردین ماه، افزون بر 396 هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان اعم از طبیعی، تاریخی و موزه ها بازدید کرده اند.

وی بیان کرد: در این مدت 24 هزار و 170 نفر نیز از موزه های آذربایجان غربی دیدن کرده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: کاخ موزه باغچه جوق ماکو، تخت سلیمان تکاب، قره کلیسای چالدران، تپه حسنلوی نقده، غار سهولان مهاباد بیشترین میزان بازدید کننده را داشته است.

امامی با بیان اینکه ارومیه، ماکو و خوی بیشترین مسافران نوروزی را پذیرا بودند، افزود: تا کنون 99 هزار و 200 نفر از مسافران ورودی به استان در هتلها، مهمانپذیرها و مراکز اقامتی، کمپهای موقت و مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش شدند.

وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران و نیز جلب رضایت آنها 576 مورد بازرسی و نظارت از واحدهای اقامتی، هتلها، مراکز رفاهی و خدماتی در استان انجام شده است.

امسال 400 بنا، محوطه و موزه استان آذربایجان غربی برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی آماده سازی شده است.

سالانه در ایام نوروز بیش از دو میلیون نفر مسافر وارد استان آذربایجان غربی شده و از جاذبه های گردشگری آن دیدار می کنند.

انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.