سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدالت محوری در خوابگاه های دانشجویی با رتبه بندی

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم از رتبه بندی خوابگاه های دانشجویی به منظورعدالت محوری خبر داد و گفت: براساس رتبه بندی خوابگاهی فقط 5 درصد از خوابگاه‌های دانشجویی کشور در رتبه برتر A قرار گرفته‌اند.

یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت خوابگاه‌ها و ساخت خوابگاه‌های جدید گفت: در بحث خوابگاه‌ها درسال 94 بحث ساماندهی خوابگاه‌های مراکز غیر دولتی را داشتیم که آیین نامه آن از سوی وزیرعلوم ابلاغ شد و شورای ارزیابی در استان‌ها نیز هم اکنون در حال ساماندهی هستند. 

یزدانمهر اضافه کرد: در سال ۹۴ برخی دانشگاه‌ها ظرفیت مازاد داشتند و به دانشجویانی که پشت در خوابگاه‌ها مانده بودند یک کمک رهن داده شد و مشکل خوابگاه برخی افراد تا حدودی حل شد و در سال ۹۵ هم این روند ادامه خواهد داشت.

وی بااشاره به بحث رتبه بندی خوابگاه ها بیان کرد: بحث رتبه بندی خوابگاه های دانشگاهی از ابتدا جزو برنامه‌های ما بوده و هم اکنون حدود 1هزار و 16 خوابگاه دولتی در کشور وجود دارد که از همه این خوابگاه ها اجاره بهای یکسانی دریافت و این خلاف عدالت محسوب می‌شود . 

وی گفت: براساس برنامه ریزی دبیران مناطق، خوابگاه ها در قالب 7 شاخص و 52 زیرشاخص تقسیم شدند که این تقسیم بندی ها بر اساس مقاومت و قدمت ساختمان، سامانه های سرمایشی و گرمایشی و سایر مباحث فنی یک ساختمان بوده است. 

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به اینکه چند درصد از خوابگاه ها در رتبه A(بهترین خوابگاه‌های دانشجویی) قرار دارند اظهار داشت: براساس رتبه بندی فقط 5 درصد از خوابگاه‌های دانشجویی کشور در رتبه برتر A ، 25 درصد در رتبه B، 34 درصد در رتبه C، 28 درصد در رتبه D و 8 درصد در سطح F قرار گرفته اند.

یزدان مهر خاطر نشان کرد: براساس این رتبه بندی، دانشجو حق انتخاب خوابگاه مورد نظر خود را دارد و عدالت محوری در بحث خوابگاه ها حاکم می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.