سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

اسکان ۶۷ هزار زائر نوروزی در مسجد مقدس جمکران

نزدیک به ۶۷ هزار نفر از زائران و مسافران از ابتدای نوروز تا روز ششم فروردین در شبستان کربلاء و استراحتگاه موقت مسجد مقدس جمکران اسکان یافته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز 95 خیل کثیری از زائران و مسافران به شهر مقدس قم آمده و در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.
 
مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه منتظران امام عصر عجل الله تعالی فرجه میزبان حضور چشمگیر عاشقان این امام همام (عج) بوده که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود و به همین دلیل مکان‌های اقامتی این مکان مقدس از روز بیست و هفتم اسفندماه 94 پذیرای زائران و مسافران بوده است.
 
شبستان کربلاء مسجد مقدس جمکران هر شب پذیرای نزدیک به  4 تا 5 هزار نفر از زائران و مسافران بوده  به گونه ای که از ابتدای طرح نوروزی تا روز ششم فروردین ماه بیش از 40 هزار نفر را در خود اسکان داده است.
 
همچنین، پارکینگ شماره 4 مسجد مقدس جمکران که در ایام نوروز به استراحتگاه موقت زائرین و مسافرین تبدیل شده روزانه قریب به 300 تا 400 ماشین و به طور میانگین محل اسکان موقت دو2 هزار نفر بوده که از ابتدای طرح نوروزی تا ششم فروردین ماه قریب به 18 هزار نفر را در خود جای داده است.
 
مجتمع اقامتی نیمه شعبان که زیر نظر موسسه املاک و موقوفات مسجد مقدس جمکران فعالیت دارد در اتاق‌های 2 تا 4 نفره خود روزانه محل اسکان 600 نفر از زائرین و مسافرین بوده و از ابتدای طرح نوروزی تا روز ششم فروردین ماه نزدیک به پنج هزار و 400 نفر در اتاق‌های این مجتع مستقر شدند. 
 
همچنین سالن اردویی نیمه شعبان به محل نصب چادر مسافران تبدیل شده است که در این مکان نیز روزانه بیش از 400 نفر و از ابتدای طرح نوروزی تا روز ششم فروردین ماه 3 هزار و 600 نفر حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، اسکان ، زائر ، نوروزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.