سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بهره برداری از چند طرح ملی تا پایان سالجاری دراصفهان

استاندار اصفهان از بهره برداری از پنج طرح مهم در دست اجرای این استان در سال جدید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان گفت: ورزشگاه نقش جهان ، تکمیل مصلای بزرگ اصفهان ،ایستگاه متروی میدان امام حسین(ع) ومرحله نخست طرح نمایشگاه بین المللی اصفهان ازجمله مهکترین این طرحها است.

وی اظهار داشت:با تلاش صورت گرفته، امسال حتما ورزشگاه نقش جهان به بهره برداری می رسد و شاهد برگزاری مسابقات فوتبال در این ورزشگاه خواهیم بود.

وی در باره تکمیل مصلای بزرگ اصفهان نیز گفت: در سال 95 آیین نماز جمعه در این مصلا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایستگاه متروی میدان امام حسین(ع) و مرحله نخست طرح نمایشگاه بین المللی اصفهان در سال 95 به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: کلنگ موزه بزرگ اصفهان نیز امسال به زمین زده می شود.

طرح ورزشگاه نقش جهان که ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک(دهکده المپیک) معروف بود در سال 1367 تعریف شد و کلنگ آن در سال 1368 به زمین زده شد.

فعالیت های آغازین ساخت ورزشگاه از سال 1372 شروع و مرحله نخست این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد.

این ورزشگاه در سال 1386 برای ساخت مرحله دوم تعطیل شد و آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد.

بیش از 20 سال از عملیات ساخت و بهره برداری طرح ورزشگاه 75 هزار نفری نقش جهان اصفهان گذشته و مسئولان کشور و استان اصفهان امیدوارند با اعمال تغییراتی در شیوه تکمیل این ورزشگاه و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به دو دهه بلاتکلیفی آن پایان دهند.

مصلای بزرگ اصفهان نیز با هدف اقامه نماز جمعه و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در جنوب کلانشهر اصفهان احداث شده است که پس از 20 سال از احداث، تابستان پارسال همزمان با روز عید فطر نخستین مراسم نماز در این مصلا اقامه شد.

مرحله نخست طرح قطار شهری اصفهان نیز از شهرک قدس تا میدان شهدا اصفهان به طول 11 کیلومتر مهر پارسال به بهره برداری رسید و مسئولان برای بهره برداری از ایستگاه چهارراه تختی و میدان امام حسین(ع) این خط در سال 95 وعده دادند.

عملیات اجرایی احداث نمایشگاه بین المللی استان اصفهان نیز در زمینی به مساحت 22 هکتار در شرق شهر اصفهان از شهریور پارسال آغاز شد که این نمایشگاه در دو مرحله احداث می شود و شامل فضای سرپوشیده اداری، نمایشگاهی و خدماتی است .



انتهای پیام/م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.