سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تحول در اصفهان با طرح های سازمان زیباسازی

طرح های زیباسازی همچون دیوارنگاره ها، المان های حجمی، نورپردازی ها و سایر طرح ها در شهر تحول ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس کمیسیون شهرسازی و معماری، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان  با بیان اینکه طرح های زیباسازی باید در تمام نقاط شهر اصفهان انجام شود تا همه شهروندان از آنها استفاده کنند افزود: همه باید کمک کنند تا این حرکت خوب و قوی که در پیشخوان اول انجام شد در شهر نهادینه شود و ادامه داشته باشد.
عبدالرسول جان نثاری بیان کرد: این طرح ها می تواند برای شهروندان و گردشگرانی که به اصفهان سفر می کنند جذابیت داشته باشد و باید از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شود.
وی با بیان اینکه برای زیباسازی شهر اصفهان باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در قالب یک نقشه جامع 10ساله تعریف شود افزود: طرح های زیباسازی باید در طرح های آینده شهرداری نیز دیده شود.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: قرار نیست اتوبان، پل و زیرگذری ساخته شود و پس از اینکه به بهره برداری رسید طرح های زیباسازی روی آنها انجام شود؛ بلکه موضوع زیباسازی باید در خود طرح ها دیده شود.
وی بر تدوین سیاست های الزامی و تشویقی در زیباسازی ساختمان ها تاکید و اظهارکرد: در حال حاضر شهروندان فقط نماهای مشرف به گذر را با هزینه های قابل توجهی نما می کنند ولی سایر وجوه ساختمان را که مشرف به گذر نیست به یک پلاستر سیمانی بسنده می کنند؛ درحالی که باید آنها را به توجه بیشتر و سرمایه گذاری به زیباسازی نماهای ساختمان هایشان تشویق کنیم.
جان نثاری به حرکت هایی که سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به عنوان پیشخوان اول در زیباسازی شهر انجام داده است اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها در راستای ایجاد روحیه نشاط در شهروندان است که به طور قطع می تواند در افزایش نشاط روحی شهروندان اثرگذار باشد.
وی افزود: همانطور که شهروندان برای زیبایی خانه خود اهمیت ویژه ای قائل هستند شهرداری نیز باید تلاش کند تا شهر از لحاظ جلوه های بصری زیبا باشد.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یک صحنه دلخراش در ابتدای روز می تواند در تمام طول روح و روان شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد و از طرفی روبرو شدن شهروندان با یک منظره زیبا و جذاب نیز به طور قطع می تواند در زندگی روزمره آنها تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه اصفهان یک شهر تاریخی بوده و صاحب سبک معماری است گفت: مقوله زیباسازی در شهر اصفهان باید متناسب با پیشینه تاریخی آن باشد و حرکت هایی که سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان انجام می دهد در امتداد زیبایی های پیشین اصفهان است.
جان نثاری گفت: در بودجه سال 95 شهرداری مرکزی و شهرداری های مناطق بودجه بسیار قابل توجهی برای طرح های زیباسازی شهر پیش بینی شده است.




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.