سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

توصيه های پليس کرمان برای پيشگيری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: برای جلوگیری ازسرقت منزل هیچ گاه تمام علائم حضورتان در منزل را ازبین نبرید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ عبدالعلی روانبخش به منظور پيشگيری از وقوع سرقت هاي منزل به ارائه توصيه ها، هشدارها و نكات كليدی در اين زمينه برای شهروندان و مسافران نوروزی پرداخت.

درمواقعی كه به مسافرت مي رويد از همسايگان يا اقوام مورد اطمينان خود بخواهيدكه از منزلتان مراقبت نمايند و از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهيزيد.

علائمی كه نشان می دهد به مسافرت رفته ايد را از بين ببريد .

حد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري کنيد و برای اطمينان بيشتر ، بر روی ديوارها، كليه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير، پاسيو و غيره حفاظ محكم و مقاوم نصب کنيد.

در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ يك اتاق بمدت طولانی و مستمر خودداری کرده، حتی المقدور از كليدهای زمان دار خودكار استفاده کنيد يا اينكه از همسايگان و آشنايان مورد اطمينان خود بخواهيد كه روشنايي داخل منزل را در هنگام شب تغيير دهند.

در پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آويز مطمئن مجهز کنيد و هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل کردن درخروجی اكتفا نكرده ، كليه درهای داخلی ساختمان اعم از درپشت بام، هال ، اتاق ها، آشپزخانه ، حمام ، حياط خلوت و غيره را قفل کنيد.

كنترل ورود و خروج در مجتمع هاي مسكونی را به سرايدار يا نگهبان مطمئن بسپاريد،با اين حال از بازگذاشتن در ورودی منزل (حتي برای  مدت كوتاه) در طول شبانه روز خودداری کنيد.

كليد منزل خود را در دسترس افراد غيرمطمئن قرار ندهيد و از قرار دادن كليد در زير جاكفشی، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسی خودداری کنيد.

همواره دقت کنيد تا كليد خود را بر روي قفل جای نگذاريد و براي جلوگيری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح کنيد، در صورت عدم امكان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهيد.

از قرار دادن چهار پايه و نردبان و نظاير آن در حياط منزل مخصوصاً در كنار ديوار خودداری کنيد.

حتي الامكان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سيستم هشدار دهنده مجهز کنيد و از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زياد در منزل بپرهيزيد.

در مواقعی كه مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشياء قيمتی در داخل منزل هستيد، از پنهان کردن آن بصورت يك جا خودداری کرده و حتی الامكان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنيد.

كنترل ورود و خروج در مجتمع های مسكونی را به سرايدار يا نگهبان مطمئن بسپاريد با اين حال از بازگذاشتن درب ورودی منزل (حتی برای مدت كوتاهی) در طول شبانه روز خودداری كنيد.

براي امنيت محل خود در شب، از شبگردها و نگهبانان محلي و مورد تأييد نيروي انتظامی استفاده كنيد.

نزد افراد ناشناس و كسانی كه اعتماد كافی به آنها نداريد از ميزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نكرده و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری كنيد.

چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه های  خالی از سكنه و نيمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بيشتری به عمل آوريد.

نسبت به اتومبيل ها و موتورسيكلت هاي متوقف و سرنشينان آن در پيرامون منزل خود بی تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشكوك، شماره و ساير مشخصات آن ها را يادداشت و سريعاً به مراكز 110 پليس اطلاع دهيد.

از دوربين های مدار بسته و آژير استفاده کنيد؛ اين تجهيزات را چند وقت يکبار کنترل کنيد.

از آيفون های تصويری مجهز به ضبط تصاوير استفاده کنيد.

کليد منزل خود را در اختيار بنگاه معاملات ملکی، شرکت های خدماتی و کارگران تعميرکار قرار ندهيد.

به جابجايی اثاثيه در منزل همسايه ها حساس باشيد.

اگر درب پارکينگ منزل شما دارای کنترل از راه دور است، پس از خروج از پارکينگ، منتظر بمانيد تا درب کاملا بسته شود.

هنگام خروج از منزل براي مدت طولانی، اموال با ارزش خود را به فرد مورد اطمينان خود يا صندوق های امانات بانک بسپاريد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مسافرت ، سرقت ، همسایه ها ، حساس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.