سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

سراب،دریاچه ای با چشم انداز زیبا وطبیعی

شهرستان قروه ازتوابع استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است که دریاچه سراب کوثر یکی از آثار طبیعی بسیار زیبای این منطقه است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،قروه در دش‍ت‌ وس‍ی‍‍عی‌ در ش‍م‍‍ال‌‌‌غ‍رب‍‍ی‌ ‌ه‍م‍د‌ان‌ و در طول‌ ج‍‍اده‌ س‍ن‍ن‍دج‌ ب‍ه‌ ‌ه‍م‍د‌ان‌ و‌اق‍‍ع‌ ش‍ده‌ ‌اس‍ت ودریاچه سراب کوثر در فاصله یک کیلومتری جنوب این شهرقرار دارد. آب این دریاچه از چشمه‌های متعددی که در بستر دریاچه وجود دارند تأمین می‌شودو امروزه یکی از گردشگاه‌های مهم این شهر محسوب می‌شود و علاقمندان رشته قایقرانی و سایر ورزش‌های آبی به این دریاچه زیبا مراجعه می‌نمایند. در میان دریاچه یک جزیره کوچک سر از آب بیرون آورده که به نحو زیبایی نورپردازی شده و با عبور از پل آهنی می‌توان به آن رسید.

دریاچه سراب کوثر یکی ازنزدیکترین و در دسترس‌ترین جاذبه های تفریحی سیاحتی در قروه است که از مناطق جذاب و گردشگرپذیر شهرستان به شمار می‌رود و به نامتک‌آغاج که واژه‌ای ترکی به معنای تک درخت است نیز معروف می باشد.

آب خنک این دریاچه توسط 12 دهنه چشمه تامین می‌شود و آب آن در تمام ایام سال جریان دارد، چشمه‌های جوشان آن هرچند قابل دیدن از سطح آب نیست، اما وجود گیاهان آبی در کف دریاچه به زیبایی آن افزوده است.

حاشیه این دریاچه زیبا نیز طی سال‌های اخیر ساماندهی شده و با ایجاد فضای سبز در حاشیه دریاچه و درختانی که بر دل سبزه‌ها دلربایی می‌کنند، در همه روزهای سال پذیرای خیل مسافران، گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است.

شواهد موجود حاکی از آن است که زیربنای شهر قروه در گذشته که در اصل روستائی به همین نام بوده در کناره‌های شمالی این چشمه بنیان نهاده شده است و در سال‌های اخیر اقدامات اولیه و زیربنائی در راستای افزایش امکانات رفاهی و گردشگری آن اجرا شده است.

گذشتن از پل آهنی دریاچه و رفتن به جزیره‌ای که در وسط آن سر از آب بیرون آورده است، که این جزیره با نورپردازی منحصر به فرد و زیبا آرامشی که در آن موج می‌زندرا به عمق وجود گردشگران به این منطقه را منتقل می کند.

این جاذبه سیاحتی هرساله درایام نوروزپذیرای مهمانان وگردشگرانی است که دوست دارند با یکی از جاذبه‌های طبیعی خاطراتی خوش را رقم بزنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.