سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

ایجاد صندوق پایدار روستایی در راستای اقتصاد مقاومتی

سرپرست تسهیل‌گران پروژه توانمندسازی جوامع محلی شهرستان قلعه‌گنج از ایجاد و راه‌اندازی 20 صندوق توسعه پایدار روستایی در پنج ماه گذشته در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، صادق حیدری‌کهنعلی افزود: طی دو ماه آینده نیز این صندوق در 40 روستای جدید راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی 20 صندوق توسعه پایدار روستایی در شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: این صندوق‌ها در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و با هدف توانمندسازی جوامع محلی، بهبود وضعیت معیشت روستاییان و ایجاد اشتغال راه‌اندازی شده است.

وی گفت: این صندوق‌ها با سرمایه‌ای بالغ بر 250 میلیون ریال و 3 هزار و 400 عضو در 20 روستای شهرستان در‌ حال فعالیت است و تاکنون مبلغی بالغ بر 210 میلیون ریال از محل اعتبارات این صندوق به روستائیان وام پرداخت شده است.

حیدری کهنعلی  با بیان اینکه هدف صندوق توسعه پایدار روستا اشتغال‌زایی است، تصریح کرد: این وام فقط به افرادی که طرح اشتغال‌زایی ارائه داده‌اند، پس از تصویب هیئت‌مدیره تسهیلات پرداخت‌ می‌شود.

وی افزود: بیشتر طرح‌های ارائه‌شده در زمینه کشاورزی از جمله کاشت گندم، خیارسبز، سایر محصولات کشاورزی، سوزن‌دوزی، خیاطی، دامداری و ... است که تسهیلات لازم در این راستا پرداخت شده است.

حیدری‌کهنعلی با اشاره به سایر برنامه‌های صندوق توسعه پایدار روستایی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعطای وام به روستائیان، برگزاری کلاس‌های توجیهی و افزایش مشارکت بین اهالی روستاها و همچنین برنامه‌های دیگری از جمله کلاس‌های آموزشی شامل: اسانس گیری گیاهان دارویی در روستاهای هدف انجام شده است و اکنون کلاس‌های آموزشی کار‌آفرینی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای در‌ حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری بنیاد مستضعفان و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور این پروژه را در تمامی روستاهای شهرستان قلعه‌گنج اجرا کنیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.