سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکره جان کری با رییس جمهور روسیه/ پوتین موضوع سوریه را به اکراین گره زد!

پوتین در مذاکره با آمریکا موضوع سوریه را به مسائل اکراین گره زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، جان کری - وزیر خارجه آمریکا - با ولادیمیر پوتین - رئیس جمهور روسیه - در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار پوتین گفت: ما این موضوع را درک می کنیم که آنچه در رابطه با موضوع سوریه با مدیریت خود انجام داده ایم می تواند به موفقیت برسد. من از مواضع رهبران سیاسی آمریکا و موضع رئیس جمهور اوباما تشکر میکنم.من امیدوارم که این دیدار به ما اجازه دهدت تا مواضع خود را برای رسیدن به راه حلی  مسائل سوریه و اوکراین به هم نزدیکتر کنیم.

در این دیدار جان کری گفت: بسیاری از ناظران بر این نظر بودند که رسیدن به موضوع توقف خصومت ها در منازعه سوریه امری غیرممکن است  اما به خاطر همکاری و تعامل در حیطه های سیاسی و نظامی که ما در رسیدن به آن موفق بودیم و تلاشهای دیگر یکشنبه آینده یکماه از توقف خصومت ها می گذرد و این موضوع یکماهه می شود.

وی افزود:آقای رئیس جمهور من می دانم که شما ایده ها و نظراتی دارید و شما پیش از این تصمیم بسیار مهمی در رابطه با کاهش نیروهایتان در سوریه گرفتید و بدیهی است که ما هم ایده هایی درباره این موضوع داریم که چگونه می توانیم به روشی بسیار موثر پیشرفت هایی  در مذاکرات صلح در ژنو داشته باشیم و آنگاه کار مهم و دشوار انتقال سیاسی را آغاز کنیم.

کری گفت:من به فرصتی که امشب در اختیارم گذاشته شده است به منزله یافتن راهی به جلو و به طور صریح و در نهایت به منزله بازسازی و تقویت روابط بین آمریکا و روسیه از طریق حل برخی از مسائل مهم و خطیر می نگرم.


انتهای پیام/







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.