سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدام و عمل با شناسایی مزیت‌های نسبی اقتصاد

کارشناس اقتصادی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی بایستی بسیاری از مفروضات را شناسایی و سنجش کرد، چرا که مزیت‌های نسبی اقتصاد کم نیست.

ساسان شاه‌ویسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص سخنان رهبری و نام‌گذاری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی محور اصلی فعالیت‌های دولت و مولفه‌ی بسیاری از گام‌های دیگراست که امسال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، خط الفبای قدم برداشتن بسیاری از مفروضات اقتصادی است، بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی بایستی بسیاری از مفروضات شناسایی و سنجش شود چرا که مزیت‌های نسبی اقتصاد کم نیست که بتواند بعنوان پیشبرد اثرگذار اقتصاد ملی را به حرکت دربیاورد و به عبارتی اقتصاد مبتنی بر مردم‌پایه را شکل دهد.

شاه‌ویسی با اشاره به مزیت‌های نسبی اقتصاد گفت: با ساماندهی مزیت های نسبی اقتصاد بر خاوریار، پسته، فرش ، صنایع پتروشیمی و قابلیت‌های بی حد و حصر صنایع گردشگری می تواند تاثیر به سزایی در حوزه اشتغال، تولید ناخالص ملی و سود و ثروت داشته باشد و از طرفی می‌بایست ظرفیت داخلی نیروگاه ها و پالایشگاه‌ها را در کشور فعال کنیم چرا که این امر بی تاثیر در افزایش اشتغال در کشور نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.