سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

اقدام به موقع اورژانس مادر باردار را از مرگ حتمی نجات داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از اقدام به موقع همکاران اورژانس 115 استان قم در نجات جان مادر باردار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ دکتر محمدرضا مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از اقدام به موقع همکاران اورژانس 115 استان قم در نجات جان مادر باردار خبر داد.

وی در تشریح این موضوع گفت: عصر روز دوم فروردین تماسی با اورژانس 115 گرفته می شود و از نامساعد بودن حال مادر باردار خبر داده می شود. بلافاصله همکاران اورژانس به محل اقامت این بیمار مراجعه کرده و او را به بیمارستان ایزدی منتقل می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: پس از انجام معاینات مشخص می شود که مادر افت فشار داشته و ضربان قلب جنین نیز کاهش دارد که بلافاصله مادر را به اتاق عمل منتقل می کنند. پس از شکاف شکم وی مشخص می شود که سه لیتر خون به دلیل پارگی رحم در شکم این زن که 30 ماه از مدت بارداری وی می گذرد وجود دارد.

مظفری تأکید کرد: خوشبختانه با انتقال به موقع همکاران اورژانس، تشخیص به موقع وضعیت مادر، انتقال به موقع به اتاق عمل و اقدام به موقع جراح زنان این مادر باردار از مرگ حتمی نجات پیدا می کند.

دکتر مظفری حال عمومی این مادر را رضایت بخش دانست و گفت: نوزاد نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تحت نظر می باشد.

وی همچنین یادآور شد: این زن از پرستاران اقلید استان فارس بوده که نامش در لیست مادران پرخطر این استان نیز ثبت شده است. همچنین وی ناباور بوده که از طریق «ای بی اف» باردار شده و تاکنون نیز چهار بار سقط قبلی داشته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.