سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

آغاز به كار جويشگر علمي فارسي علم‌نت

علم نت با يكپارچه‌ سازي اطلاعات، علاوه بر رفع مشكلات موجود، فرصتي را براي ارائه سرويس‌ها و خدمات جديد در دو سطح براي پژوهشگران و براي نهادها و سازمان‌هاي علمي تحقيقاتي فراهم مي‌كند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛علاوه بر تفاوت‌هاي فني، وجود هم‌پوشاني محتوايي از يك‌سو و عدم‌ جامعيت محتوايي پايگاه‌ها در حوزه خود از سوي ديگر، پژوهشگران كشور را در شرايطي قرار مي‌دهد كه نه امكان صرفه نظر كردن از سامانه‌اي را براي آن‌ها امكان‌پذير مي‌كند و نه اينكه مي‌توانند براي برآورده شدن نياز پژوهشي خود به ‌صورت كامل به عملكرد و محتواي يك سامانه اكتفا كنند كه نتيجه نهايي اين امر افزايش زمان و عدم‌جامعيت پژوهش‌هاي انجام‌شده خواهد شد.

جوشگر علم نت با خزش محتوا از پايگاه‌هاي نمايه كننده اسناد علمي و شناسايي همپوشاني‌هاي محتوايي بين اين پايگاه‌ها يك محتواي جامع و يكپارچه را در اختيار كاربر قرار داده و درگاهي واحد براي دسترسي به اين محتوا را ارائه مي‌كند.

از عمده ويژگي هايي كه اين جويشگر براي پژوهشگران فراهم مي كند عبارتند از:

جامع ترين بانك منابع علمي فارسي منتشر شده در وب

جستجوي يكپارچه، استاندارد و قوي در منابع علمي

دسترسي حداكثري به منابع علمي رايگان

شناسايي متخصصين فعال در حوزه‌هاي مختلف علمي

شناسايي موضوعات علمي داغ در حوزه هاي مختلف پژوهشي

همچنين اين جويشگر دستاوردهايي را در سطح كلان فراهم مي نمايد:

فراهم شدن بستر لازم براي تحليل و كاوش اطلاعات به‌منظور شناسايي و هدايت قطب‌هاي علمي در سطح كشور با يكپارچه‌سازي اطلاعات علمي.

فراهم شدن بستر لازم براي توسعه ابزارهاي مديريتي و راهكارهاي تصميم ‌يار در حوزه علم، پژوهش و فناوري كشور.

با بهره‌گيري از داده‌هاي جويشگر علمي و تعامل پژوهشگران با جويشگر امكان تحليل، مقايسه، گزارش‌گيري و پيگيري روند توليد علم در كشور و شناسايي موضوعات مورد توجه پژوهشگران در هر حوزه فراهم مي‌شود.

فراهم شدن بستر لازم براي محاسبه ماشيني و هوشمند شاخص‌هاي استاندارد ارزيابي مانند h-index براي نويسندگان و impact factor  براي مجلات علمي.

ايجاد عدالت در بهره‌برداري از منابع دانشي و افزايش سطح و كيفيت دسترسي به منابع علمي براي همه پژوهشگران.

از ديگر ويژگي هاي اين جويشگر مي توان به مواردي همچون امكان ذخيره اطلاعات مقالات در فرمت هاي استاندارد براي درون ‌برد در نرم افزارهاي مديريت استناددهي، امكان مشاهده مقالات مشابه با يك مقاله و طراحي واكنشگرا و سازگار با موبايل و تبلت اشاره كرد.

خدمات جويشگر علم نت از طريق آدرس  www.elmnet.ir  قابل ‌دسترس پژوهشگران كشور مي‌باشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.