سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر طالبان خواستار اتحاد همه گروههای طالبان در نبرد با دولت افغانستان شد

رهبر طالبان از تمامی شورشیان طالبان خواست تا اختلافات میان خود را کنار گذاشته و از وی در نبرد با دولت افغانستان حمایت کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از فاکس نیوز، ملا اختر منصور روز گذشته در پیامی گفت که طالبان در حال پیروزی هستند و در حال حاضر در موقعیت بهتری نسبت به هر زمان دیگری قرار دارند.

قابل ذکر است رهبر طالبان در حالی این پیام را به طرفداران خود می رساند که دولت افغانستان نیز عملیات های ضد تروریستی خود را اخیرا افزایش داده است.

حکومت طالبان در سال ۲۰۰۱ و پس از ورود نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا به افغانستان سقوط کرد. اما خشونت ها و درگیری ها پس از اینکه نیروهای امنیتی کشور مسئولیت تامین امنیت را به عهده گرفتند و نیروهای خارجی نیز کشور را ترک کردند افزایش یافت.

سال گذشته طالبان با شروع ماه های گرم، عملیات تروریستی خود را شدت بخشیدند، که در مقابل اما با پاسخ گسترده نیروهای امنیتی کشور مواجه شدند.

از سویی دیگر نیز، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور در تلاش است تا بتواند مذاکرات صلح به تعویق افتاده با طالبان را از سر بگیرد، که در نهایت هفته گذشته طالبان در بیانیه ای اعلام کردند که در گفتگوهای صلح شرکت نخواهند کرد.

ملا اختر منصور در پیام روز گذشته خود گفت نهایت تلاش ها باید صورت بگیرد تا طالبان اتحاد خود را با یکدیگر به دست آورند.

لازم به ذکر است سال گذشته و پس از اینکه در رسانه ها افشا شد که ملا محمد عمر رهبر و بنیانگذار جنبش طالبان در سال ۲۰۱۳ جان سپرده است، اختلافات شدیدی میان فرماندهان طالبان صورت گرفت.

ملا منصور که زمانی معاون ملا عمر بود، به عنوان رهبر جدید طالبان انتخاب شد که اختلافات شدیدی را میان فرماندهان طالبان دامن زد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.