سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی با تبریک فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۵ به سران ۹ کشور منطقه:

پیام نوروز، صلح، همزیستی و همدلی است/ تأکید بر برقراری روابطی بهتر و گسترده‌تر میان همسایگان حوزه نوروز

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران ۹ کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهارداشت: نوروز، عید اعتدال و کهن‌ترین سنت پویای تاریخ مشترک ما است؛ عیدی که غبار روزگار و گرد فراموشی بر دامان آن نمی‌نشیند و پیام آن، صلح، همزیستی و همدلی و بهترین هنگامه برای نشاندن درخت دوستی است.

رییس جمهوری، نوروز  را نماد آشتی و مهربانی با طبیعت دانست و تأکید کرد: آیین نوروز یادگار مدنیّتی رفیع در گستره تاریخ بشریت و میعادگاه فرهنگ‌ها و آیین‌ ملتی است که اعتدال بهاری را پاس می‌دارند.

روحانی افزوده است: آیین نوروز آیینی است که امروزه کشورهای ما، بسیار به آن و فرهنگ غنی برآمده از آن نیازمند هستند، تا با توجه به توافق تاریخی هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ و رفع تحریم‌ها و با امید به برقراری روابطی بهتر و گسترده‌تر میان همسایگان حوزه نوروز، علاوه بر دوستی و آشتی، شرایط نوینی را برای همزیستی مسالمت‌‌آمیز فراهم آورند.

رییس‌جمهوری در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان، سالی مملو از برکت و شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: روحانی ، پیام ، تبریک ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.