سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

توصیه های نوروزی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مردم

چشم و هم چشمی ها، به رخ کشیدن تشریفات، مسابقه در تجملات و تخریب محیط زیست کارهایی است که از نظر اسلام ممنوع است و باید از آن خود داری کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال 1394 که در مسجد اعظم قم برگزار شد، پیشاپیش سال جدید را به ملت ایران تبریک گفت و با اشاره به این که مراسم عید نباید آمیخته با هوا پرستی شود، فرمودند: آداب و رسومی که از پیشینیان مانده، بسیاری از آن خوب است؛ اما برخی از آنها خرافی و غلط است که باید آنها را کنار گذاشت.

ایشان تاکید کردند: همه آنچه از گذشتگان به ما رسیده خوب نیست، قرآن کریم و روایات دینی مذمت می کند کسانی را که چشم و گوش بسته عمل می کنند.

معظم له در ادامه به بیان توصیه های نوروزی خطاب به مردم پرداخت و تاکید کردند: نظافت و خانه تکانی در ایام عید نوروز و هر زمان دیگری کار نیک و پسندیده ای است، صله رحم نیز از همین دست سنت ها است که کدورت ها را از بین می برد، دشمنی ها را تقلیل می دهد، تفریحات سالم نیز به انسان نشاط و نیرو می دهد.

ایشان تاکید کردند: چشم و هم چشمی ها، به رخ کشیدن تشریفات، مسابقه در تجملات و تخریب محیط زیست کارهایی است که از نظر اسلام ممنوع است و باید از آن خود داری کرد.

ایشان بیان داشتند: امیدواریم سال آینده سال پر خیر و برکتی برای جهان اسلام و ملت عزیز ایران اسلامی باشد و آتشی که دشمنان در ممالک اسلامی بپا کرده اند خاموش شود.

معظم له همچنین برای حل مشکلات کشور بویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی و همچنین پایان یافتن مصائب جهان اسلام دعا کردند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین با اشاره به برنامه درسی خود در سال آینده که از هفته دوم تعطیلات عید نوروز آغاز می شود، تصریح کرد: تعطیلات زیاد هم حوزه و هم کشور را عقب می اندازد، کما این که این اتفاق افتاده است؛ کشورهایی که پیشرفت کرده اند تعطیلات شان شاید یک سوم ما نباشد. بهتر است به جای افزایش تعطیلات عمومی افراد از مرخصی ها در طول سال استفاده کنند و همۀ مملکت در آنِ واحد از کار باز نایستد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.