سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپنی‌ها سافت بال را وارد ایران کردند

سافت بال ورزش مخصوص بانوان توسط ژاپنی های مقیم ایران به کشور وارد شد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رشته ورزشی سافت بال شکل تغییر یافته بیس بال است که به دلیل علاقمندی زنان به بیس بال به شکل لیگ برتر رواج یافت.
 
سافت بال از سال 1376 در ایران راه اندازی شد و با کمک ژاپنی‌های مقیم تهران علم و تکنیک های این ورزش به فعالان آن انتقال یافت، هم اکنون در کشورمان بیش از 250 بانوی ورزشکار در بیش از 10 استان به فعالیت در رشته سافت بال می پردازند که حاصل آن تشکیل تیم ملی سافت بال است.
 
بیس بال
 
بیس بال از یک بازی انگلیسی الهام گرفته شده است که در قرن 19 در این کشور رایج بود.در سال 1845 کارت رایت( پدر بیس بال) قوانین این بازی را به صورت ؟؟ در آورده و تمام تیم های ملزم به رعایت آن شدند که بسیاری از این قوانین در بازی بیس بال امروزی هم رعایت می شود.
 
در حال حاضر 86 کشور در دنیا دارای فدراسیون بیس بال هستند و 19 کشور آسیایی در این رشته فعالیت می کنند.
 
رشته ورزشی بیس بال از سال 1320 در کشورمان توسط دانشجویان دانسترای  تربیت بدنی منظریه تهران آغاز به کار کرد.
 
بعد از سال ها رکورد این رشته در کنار ورزشهای دیگر فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1386 شروع کرد این رشته از سالهای دور در مناطق مختلف کشورمان به شکل بازی های بومی و محلی و با عنوان های مختلف انجام می شد هم اکنون در کشورمان فعالیت نزدیک به 1340 ورزشکار در 15 استان در طول این سالها نشان از علاقمندی مردم به این رشته دارد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.