سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسفندماه؛ خانه تکانی و نو شدن ادبیات

ادبیات نیز همچون خانه‌های ما در اسفند ماه دستخوش امر خوب و زیبای خانه تکانی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین ماه سال 394، ماه خانه تکانی ادبیات و نو شدن این حوزه فرهنگی بود.

بنابراین گزارش، ادبیات ما در اسفند ماه سال گذشته شاهد برگزاری جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستای دوستدار کتاب بود.

این برنامه که با هدف ترغیب و تشویق روستاها و استانهای کشورمان به ترویج و گسترش فرنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد این بار شهر نیشابور را به عنوان پایتخت کتاب ایران شناخت تا این شهر را به عنوان الگوی ارایه برنامه های مرتبط با کتاب در مقابل استانها و شهرهای دیگر قرار دهد و آنها را برای رقابت سالمی در حوزه کتاب و کتابخوانی آماده و راغب کند.

از رویدادهای ادبی دیگر سال 1394 میتوان به برگزاری اختتامیه جشنواره شعر فجر و خوردن مهر دهمین دوره برگزاری این جشنواره در شناسنامه ادبیات کشورمان اشاره کرد،این جشنواره اگر چه در گام آخر دهمین دوره خود ضعف هایی داشت اما به نظر برخی از فعالان عرصه شعر و شاعری بهترن اتفاق ادبی سال گذشته به حساب میآید.

برگزاری محفل کتابخوان ویژه هنرمندان پیشکسوت از رویدادهای ادبی دیگر سال گذشته بود، این محفل نشاندهنده میزان آشنایی دست اندرکاران هنر هفتم با کتاب و کتابخوانی بود.

داریوش ارجمند در این محفل به دنبال خروج زودهنگام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراسم به میزان توجه متولیان فرهنگی کشور نسبت به هنرمندان و فعالیتهای فرهنگی آنها اعتراض کرد و سپس به معرفی کتاب شغاد پرداخت.

یادآور میشود که با اعلام زمان ثبت نام ناشرانی که به حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تمایل دارند زمینه جرقه های برگزاری این نمایشگاه زده شد البته روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) آمادگی خود را برای برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد اما امیر مسعود شهرام نیا،مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور از مطرح نبودن حرفی از بازگشت نمایشگاه کتاب به مصلا خبر داد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.