سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در روز طبیعت بیشتر مراقب منابع طبیعی باشیم

کارشناس محیط طبیعی گفت: در روز طبیعت مراقبت تنوع زیستی و گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به فرد مناطق باشیم و بوته‌های گیاهی را از ریشه برداشت نکنیم.

دلاور نجفی کارشناس منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روز طبیعت و اهمیت رفتار مردم در این روز اظهار داشت: از آنجایی که در روز طبیعت هموطنان پارک‌های درون‌شهری یا اماکن طبیعی خارج از محدوده شهر را برای گذران این روز انتخاب می‌کنند باید مراقبت تنوع زیستی باشند.

وی ادامه داد: ممکن است گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به فردی در آن منطقه وجود داشته باشد که با سهل‌انگاری و یا برداشت آن گیاه از ریشه باعث تخریب زیستگاه و انقراض آن گونه شویم.

کارشناس محیط طبیعی تأکید کرد: به دلیل گرمایش زمین و فرا رسیدن زودهنگام فصل گرما، مراتع و طبیعت مستعد آتش‌سوزی است، بنابراین تا حد ممکن  از تهیه و طبخ غذا با روشن کردن آتش جلوگیری کرده و یا در صورت تحقق این امر از خاموش شدن حتمی آن مطمئن شوند.

نجفی در خصوص گونه‌های گیاهی پارک‌های درون‌شهری تصریح کرد: در پارک‌های درون‌شهری تهران از جمله لویزان، پردیسان و خلیج فارس، لا به لای درخت‌‌های دست کاشت بسیاری از گونه‌های طبیعی به شکل خودرو رشد کرده‌اند که آنها بازمانده گونه‌های طبیعی تهران هستند.

وی ادامه داد: از تنها بازمانده گونه‌های  طبیعی تهران که در لابه‌لای درختان  دست‌کاشت رشد کرده مراقبت کنیم و در روز انس با طبیعت با از بین بردن زیستگاه‌های آنها باعث انقراضشان نشویم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.