سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد بقایی ماکان: پاشنه در ادبیات همچنان به همان روال سابق می‌چرخد

پاشنه ادبیات کشور با توجه به اینکه اثر در خور توجهی به بازار عرضه نشده، همچنان بر همان روال سابق در چرخش است.

محمد بقایی ماکان، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با تأکید بر این امر که سال 1394 هم مثل سال‌های گذشته بوده و قضایای فرهنکی نیز از مسائل کشوری جدا نیست، اظهار داشت: بنابراین هرچه در دیگر حوزه‌ها اتفاق افتاد، شامل حال فرهنگ و ادبیات هم می‌شود.

وی افزود: هر چه برای بقیه حلقه‌های جامعه رخ بدهد، بر روی این حلقه هم اثر خواهد داشت.

این نویسنده گفت: از این رو باید نتیجه گرفت که ادبیات در سال 1394 مانند سال‌های گذشته بوده و تقلیل شدید شمارگان کتاب وضعیت این حوزه را به مراتب نابسامان‌تر کرده است.

بقایی ماکان ادامه داد: طبیعتاً افرادی مانند من قبل از اینکه بهترین و بدترین رویداد برای آن‌ها جنبه شخصی داشته باشند، جنبه عمومی دارد. امسال نیز بهترین و بدترین اتفاقی که به نظر من برای کشورمان پیش آمد، به سامان رسیدن مسأله برجام بود.

وی تصریح کرد: در خصوص حوزه ادبیات هم اثر درخور توجهی به بازار عرضه نشد و در نتیجه پاشنه در ادبیات همچنین بر همان روال سابق در گردش بود.

این نویسنده در پایان سخنانش آرزو کرد که سال 1395 مانند سال‌های گذشته نباشد و هر آنچه که مردم مشتاق آن هستند برآورده شود و به عبارتی همه مردم ما سری سبز، دلی شاد و زندگی تر و تازه داشته باشند و در نزد مدیران فرهنگی خردمند هنرمند جلوه کنند و ارزش واقعی خودشان را به دست بیاورند.



انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.