سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

تغییر ذائقه گردشگران در نوروز 95

مسافران نوروزی سفرهای داخلی با محوریت گشت و گذار در مناطق ییلاقی مازندران را به سفرهای خارجی ترجیح می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه گردشگران سفرهای داخلی را در سال جدید به سفرهای خارجی ترجیح می دهند گفت: بیش از ۹۰ درصد مسافران نوروزی به استان از مناطق ییلاقی، آثار تاریخی، جنگل، کوه بویژه در روستاها سفر می کنند.

دلاور بزرگ نیا افزود: با ورود مسافر، روستاییان می توانند در راستای فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی در روستا درآمد زدایی داشته باشند.

وی گفت : بلدهای محلی و تور گردان ها در مناطق شهری و روستایی جاذبه های شناخته شده و ناشناخته شهری و روستایی را به مسافران و گردشگران نشان دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: کمیته های دوازده گانه ستاد تسهیلات سفر بصورت تمام وقت در آماده باش کامل در همه زمینه ها از جمله حوزه های ترافیک، امنیتی، خدمات بهداشتی، زیست محیطی، برنامه های فرهنگی، اطلاع رسانی و پذیرایی فعالیت می کنند.

وی گفت : آمار تصادفات، شناسایی نقاط حادثه خیز، خدمات رسانی، اورژانس، افزایش بی رویه نرخ ها، ارائه خدمات دهی در هتل ها و رستوران ها سریعا پیگیری های لازم برای رعایت حقوق مسافران انجام می شود.

وی افزود: علاقه مندان به ایرانگردی مازندران را با نگاه سرزمین با فرهنگ، تاریخ و طبیعت سحر انگیز ببینند و از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.