سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام استرالیایی: نامزدی ترامپ در انتخابات آمریکا وحشتناک است

وزیر صنعت استرالیا در خصوص احتمال شورش نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه انتخابات آمریکا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از اسکای نیوز، "کریستوفر پاین" --وزیر صنعت استرالیا-- نامزدی "دونالد ترامپ" را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وحشتناک خواند.

«پاین» در مصاحبه با شبکه 7 این کشور با اشاره به درگیری های پیش آمده در برنامه‌های انتخاباتی ترامپ گفت: "در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات باید بر دموکراسی این کشور افسوس خورد."

وی افزود: "اگرچه در شرایط فعلی دموکراسی باید تقویت شود، کاملا مشخص است که این دموکراسی نباید با خشونت همراه باشد." این در حالی است که وزرای استرالیا به ندرت  درباره انتخابات سایر کشورها و به خصوص آمریکا اظهار نظر می کنند.

وزیر صنعت استرالیا همچنین هشدار داد: "درصورتی که ترامپ نتواند در انتخابات درون حزبی به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخاب شود، احتمال شورش وی بسیار زیاد است. معتقدم دونالد ترامپ یک مشکل جدی برای آمریکا به حساب می آید و دموکراسی این کشور را غیر عادی می کند."

سران حزب جمهوری خواه از ادبیات خشونت آمیز و التهاب‌آور این نامزد ریاست جمهوری آمریکا و برخی سیاست های عجیبش هراسان و بیمناکند. ترامپ تهدید کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات، 11 هزار مهاجر غیر قانونی این کشور را اخراج خواهد کرد و به طور موقت اجازه ورود مسلمانان را به آمریکا نخواهد داد. ترامپ می خواهد یک حصار در امتداد مرزهای مکزیک بسازد.


انتهای پیام/


 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.