سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام طرح ختم قرآن همراه با عترت

در این طرح برای برخی آیات قرآن، روایاتی از معصومین(ع) نیز انتخاب شده است که این روایات برای شرح و توضیح آیات، ذیل آیات نوشته می‌شود.

مهدی بزم‌آرا، کارشناس تربیتی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طرحی با عنوان «ختم قرآن همراه با عترت» از 22 بهمن‌ماه به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شده است که این طرح تا 22 بهمن سال 95 به مدت یکسال ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه این طرح را به شکرانه سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی با سوره حمد آغاز کردیم، افزود: در طرح ختم قرآن همراه با عترت، آیات قرآن را دسته‌بندی کرده‌ایم و در طول سال هر روز حدود 20 آیه از قرآن را در سایت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به نشانی pf.tehranedu.ir قرار می‌دهیم تا علاقه‌مندان با مراجعه به سایت، فایل مورد نظر را دانلود کرده و قرائت کنند. 

بزم‌آرا ادامه داد: این طرح در ابتدا، بنا بود ویژه فرهنگیان برگزار شود، اما کم‌کم مخاطبان زیادی از دانش‌آموزان، خانواده و عموم علاقه‌مندان نیز به آن اضافه شدند. 

وی در ادامه گفت: در این طرح برای برخی آیات قرآن، روایاتی از معصومین(ع) نیز انتخاب کرده‌ایم که این روایات برای شرح و توضیح آیات، ذیل آیات نوشته می‌شود؛ آیات و روایات مورد نظر به صورت روزانه در قالب فایل پی‌دی‌اف در سایت قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مورد نظر، فایل پی‌دی‌اف روزانه را دانلود کرده و در این طرح شرکت کنند. 

وی گفت: برخی از روزها تعداد بازدید حتی به بیش از 100 هزار نفر هم می‌رسد و شرکت‌کنندگان در این طرح ثبت‌نام انجام نمی‌دهند و ما براساس تعداد دانلودهایی که از طریق سایت انجام می‌شود و همچنین افرادی که در کانال تلگرام عضو می‌شوند، متوجه می‌شویم چه تعداد در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقه‌ای در کنار این طرح اشاره کرد و گفت: به صورت ماهانه یک مسابقه از محتوای طرح برگزار می‌شود که زمان برگزاری این مسابقه بیست و دوم هر ماه است و پرسش‌نامه این مسابقه بر روی سایت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران قرار می‌گیرد. 

بزم‌آرا در ادامه عنوان کرد: در این مسابقه، سه سوال مطرح می‌شود و کسانی که در این طرح شرکت کرده‌اند باید به این سوالات پاسخ دهند؛ هر ماه سه برگزیده در این مسابقه خواهیم داشت که هدایایی به آنها اهدا می‌شود و در پایان این طرح نیز 36 نفر در مجموع به عنوان برنده انتخاب می‌شوند. 

وی در پایان گفت: 36 نفر که در این مسابقه برنده می‌شوند در پایان طرح به اداره‌کل دعوت می‌شوند و در آزمون جامعی که از کل طرح برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و برندگان نهایی که سه نفر خواهند بود، جوایزی را دریافت می‌کنند.    

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.