سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

مسافران نوروزی و تفریحات آبی در آبادان

تفریحات آبی یک از بهترین و زیباترین تفریحات در آبادان است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ امروزه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین و پویاترین فعالیت های جذب توریست در جهان مطرح است، به طوری که شمار گردشگران و میزان اشتغال زایی آنان در سطح جهانی پیوسته رو به افزایش است. یکی از انواع گردشگری استفاده از ساحل و تفریحات سالم آبی و دریایی است. در جهان کنونی ورزش های آبی برای رشد گردشگری بسیار کارساز بوده و یکی از راه هایی خواهد بود که به جهت جذابیت، هیجان و سلامتی جایگاه تازه ای به خود گرفته است. مکان‌های موجود براي توسعه و ارتقاي ورزش‌هاي آبی ساحلی و نگرش منطقی بر محدودیت‌ها و موانع موجود، راه‌هاي مناسب براي ترویج ورزش‌هاي آبی و ساحلی به صورت همگانی و حرفه‌اي از جمله راه های رونق اقتصاد از طریق افزایش گردشگر و توریست است. در کنار توسعه گردشگری از طریق مناطقی که به ساحل یا رودخانه ها دسترسی دارند، می توان با برگزاری فستیوال ها و جشنواره های دریایی و ساحلی، ایجاد ورزش های آبی وتفریحات مرتبط و طراحی تورهای گردشگری به شکوفایی هرچه بیشتر این پتانسیل تقریبا جدید در مارکت گردشگری پرداخت. شهرستان آبادان نیز با وجود جاری شدن دو رودخانه بهمنشیر و اروندرود از این قاعده مستثنی نبوده و جاذبه های بسیاری برای توسعه این صنعت دارد. آبادان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای آب و هوایی گرم و مرطوب (شرجی) بوده و به صورت جزیره ای در میان رودخانه های بهمنشیر، اروند رود و خلیج فارس احاطه شده است.

شهردار آبادان با اشاره به پتانسیل های طبیعی شهرستان برای جذب بیشتر گردشگر گفت: برای تعطیلات نوروزی پیش رو، برنامه های ویژه ای برای مسافران نوروزی از سوی شهرداری پیش بینی شده است که راه اندازی رستورانی در لنج برای پذیرایی از مسافران، راه اندازی مضیف عشایری و برگزاری برنامه های استقبال از مسافران، بخش هایی از این برنامه هاست. ورزش‌های تفریحی جت‌اسکی و قایق‌سواری نیز همزمان با تعطیلات نوروزی در آب های این شهرستان لحظات خوشی را برای علاقه مندان به ارمغان می آورد.

محمودرضا شیرازی افزود: برنامه‌های خوبی را برای نوروز 95 تدوین کرده‌ایم که بخشی از آن در حال اجراست و بخش دیگر در ایام نوروز به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: در ساحل اروند سایت گردشگری ما راه‌اندازی خواهد شد که همراه با پذیرایی در وعده‌های نهار و شام خواهد بود وهمچنین اسکله شهرداری آبادان در رودخانه بهمنشیر درحال بازسازی برای ورزش‌های تفریحی جت‌اسکی و قایق‌سواری است.

شهردار آبادان تصریح کرد: یک منطقه گردشگری نیز در کنار این اسکله بر پا خواهد شد و در آن غذاهای محلی و سنتی عشایر منطقه عرضه می‌شود. در ساحل اروندرود نیز کشتی رانیا همه‌روزه پذیرای مسافران خواهد بود تا با گشت دریایی لحظات خوشی را برای میهمانان نوروزی رقم بزند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان درخصوص توریسم آبی گفت: توسعه صنعت توریسم آبی در چند سال اخیر به عنوان یکی از برنامه های متنوع در استان خوزستان مورد توجه قرار گرفته که در راستای توسعه‌ گردشگری آبی استان خوزستان هم اکنون تعداد هفت طرح گردشگری آبی در حوزه‌ی رودخانه‌های کارون، بهمنشیر و تالاب بین المللی شادگان هم اکنون در دست اجرا است که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

خسرو نشان ادامه داد: کشتی‌های تفریحی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و ماهشهر هم‌چون سال‌های گذشته آماده‌ پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.

وی افزود: در مجموع تعداد پنج طرح گردشگری آبی از مبداء اهواز تا شهرستان کارون، یک طرح در جزیره‌‌ شادمانی آبادان و یک طرح در شهرستان شوشتر اجرا خواهد شد که با بهره برداری از این طرح های گردشگری شاهد تحولی بزرگ در توریسم استان خوزستان خواهیم بود.

یک روانشناس نیز درخصوص تاثیر ورزش های آبی بر روح و روان افراد در دنیای صنعتی امروز گفت: غواصی، ورزش های آبی، قایق سورای و ماهیگیری در تمدید اعصاب و بازسازی نیروی روح و روان برای افرادی که با شغل های تنش زا روبرو هستند بسیار مفید بوده و آنان را برای شروع یک سال جدید بروز می کند.

زهرا همتی ادامه داد: آب در میان تمام ملت‌های جهان همیشه منشاء زندگی، پاکی و عامل اصلی ساخت و احداث بسیاری از شهرها و سازه‌ها بوده که در این میان سکوت حاکم بر دریاها، اقیانوس ها و آب های جاری روح انسانی را نوازش می کند. مسافران و شهروندان مناطقی که به این نعمت خدادای دسترسی دارند می توانند از این موقعیت مهم استفاده کرده و دربازتوانی نیروی روحی و روانی خود تعجیل کنند.

بدیهی است تدوین برنامه ها و بهره جوئی از هنر، خلاقیت و نوآوری مشاوران مجرب همگام با توسعه سیاست های سرمایه گذاری و اقتصادی سنجیده در بخش گردشگری دریایی و آبی در کنار حمایت های دولت در استان می تواند منجر به شکوفایی اقتصاد منطقه و خلق محیطی منحصر به فرد و فضایی جذاب و دلنشین و با روح در شهرستان آبادان شده تا در گذر زمان، استان خوزستان بتواند جایگاه نخست کشوری را در این حیطه به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.