سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیری:

رأی AFC تحمیلی است/بعید می دانم شکایت ما به جایی برسد

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: دفاعیه محکمی را برای شکایت از رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا تنظیم کردیم اما بعید می دانم این رأی تغییر کند.

شهرام دبیری در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری دیدار نمایندگان کشورمان با تیم های عربستانی در کشوری بی طرف گفت: با توجه به جوسازی ها و فشاری که عربستان سعودی در چند ماه اخیر در رابطه با برگزاری دیدار نمایندگان این کشور و تیم های ایرانی در زمینی بی طرف انجام داده بود، قبل از صدور حکم نهایی احتمال این امر را می دادیم، با رأیی که امروز AFC صادر کرد، لابی گری های سعودی ها به سرانجام رسید و میزبانی نمایندگان 2 کشور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به کشوری ثالث واگذار شد.
 
وی افزود: تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج از دایره ورزش و کاملا سیاسی است، هیچ عدل و انصافی در صدور این حکم وجود ندارد و AFC تنها قصد مدیریت این ماجرا به سود سعودی ها را داشته است.
 
وی با اشاره به سابقه میزبانی ایران از نمایندگان عربستان بیان کرد: من از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا می پرسم که آیا در میزبانی های قبلی ایران از تیم های عربستانی مشکلی به وجود آمد یا این که در همین فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا میزبانی تیم های از نمایندگان قطر و امارات ابهامی داشته است، بنابراین آنها رأی خود را به سود سعودی ها به ایران تحمیل کردند.
 
 دبیری ادامه داد: ما با تنظیم دفاعیه ای محکم و مستدل به مواد قانونی و کارشناسی دقیق کفاشیان، شکایت خود از این رای را به مراجع بالاتر اعلام خواهیم کرد، هر چند گفته می شود با انتخاب اینفانتینو به ریاست فیفا و ارتباط با وی می توان رأی صادر شده را به سود ایران بازگرداند اما با توجه به نفوذ اعراب بعید می دانم این رأی با تغییر مواجه شود.
 
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص کشورهای مدنظر ایران برای میزبانی نمایندگان کشورمان اظهار کرد: ازبکستان و تاجیکستان گزینه های پیشنهادی ایران هستند، با توجه به زمان دیدارهای نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و امکانات این 2 کشور، به زودی در صحبت با مدیران باشگاه ها درباره این که تیم های کشورمان در کدام یک از این 2 کشور به میدان روند، تصمیم گیری نهایی خواهیم کرد.
 
دبیری درباره هزینه 650 میلیونی میزبانی تیم های ایرانی در خارج از کشور گفت: این موضوع نیز باید در دستور کار AFC قرار گیرد که با وجود امنیت ایران، با دلایل واهی عربستان چنین هزینه سنگینی را به نمایندگان کشورمان تحمیل کردند.
 
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص احتمال کناره گیری نمایندگان کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: با توجه به این که در میانه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2016 هستیم به طور حتم کناره گیری تیم های ایرانی از این رقابت ها تبعات سنگینی را برای باشگاه ها و فوتبال ملی را دربرخواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
دوست دارم حالا كه اينطور شد آنچنان باغيرت بازي كنيد كه نفسشان را در بياريد .
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
باشگاه های ایرانی می توانند با استناد به اینکه قصد و نیت آنها از شرکت در مسابقات، بازی در خانه خود و همچنین حریف بوده و بودجه خود را تنها بر این اساس طراحی نموده اند و این وضعیت بار مالی پیش بینی نشده ای را برای آن ها دارد و این با اهداف فوتبال نیز مغایرت دارد از شرکت در چنین مسابقاتی سرباز زنند.