سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

تولید گیاهان مقاوم به شوری و خشکی در راستای کنترل ریزگردها

گیاهان خاص برای کنترل ریزگردها تولیدمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان گفت: تولید گیاهان مقاوم به شوری و خشکی در راستای کنترل ریزگردها از جمله فعالیت‌های در حال انجام است.

دکتر بیژن خلیلی‌مقدم افزود: طرح‌هایی در خصوص کنترل ریزگردها در دانشگاه در حال انجام است اما به‌دلیل آن‌که این پدیده بسیار بزرگ و ناشی از تغییر اقلیم است با چند پروژه نمی‌توان همه ابعاد آن را شناسایی و کنترل کرد.

وی گفت: تولید گیاهان مقاوم به شوری و خشکی مانند برنج مقاوم به خشکی، طراحی فرآیندهایی برای تولید سوخت زیستی از گیاهان زراعی و پاک‌سازی آلودگی‌های نفتی با روش بیولوژیکی از مهم‌ترین تحقیقات در حال انجام است.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان افزود: ابتدا باید بخش صنعت نیازهای خود را مشخص و در قالب طرح پژوهشی به دانشگاه‌ها ارایه کند که دانشگاه بتواند در خصوص این طرح‌ها فعالیت داشته باشد.

خلیلی‌مقدم گفت: وجود 6 آزمایشگاه مجهز، سه مجتمع گلخانه، مرکز تحقیقات کشت بافت و 350 هکتار مزرعه جهت فعالیت‌های آموزشی‌ و پژوهشی از ظرفیت‌ها و امکانات این دانشکده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، تولید ، گیاه ، ریزگرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.