سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دی میستورا: با معارضان درباره انتقال سیاسی قدرت در سوریه گفتگو کردیم

نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد در دیدار با هیئت معارضان سوریه در مورد موضوع انتقال سیاسی قدرت در سوریه تبادل نظر کردیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از المیادین، "استفان دی‌میستورا،" نماینده سازمان ملل در امور سوریه، بعد از دیدار با معارضان سوریه در چهارچوب مذاکرات ژنو3 برای حل بحران سوریه گفت: در این نشست درباره انتقال سیاسی قدرت در سوریه تبادل نظر کردیم.

دی‌میستورا در یک کنفرانس خبری بعد از نشست با معارضان سوریه، اعلام کرد که مذکرات با هیئت رسمی دولت سوریه روز چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه افزود: سازمان ملل برای نزدیک کردن طرف‌های سوری به همدیگر تلاش خواهد کرد و ما دیدارهای جداگانه را ادامه خواهیم داد تا به مشترکات و نقاط اختلاف دو طرف پی ببریم.

وی در مورد مذاکرات مستقیم بین معارضان و دولت سوریه گفت: امیدواریم که مذاکرات مستقیم بین دو طرف آغاز شود.

در دومین روز از نشست ژنو3 با هدف حل سیاسی بحران سوریه هیئت معارضان این کشور با  استفان دی‌میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه، دیدار و گفتگو کردند.

روز گذشته (دوشنبه) اولین دور این نشست‌ها بین هیئت دولت سوریه به‌ ریاست بشار جعفری و دی‌میستورا برگزار شد که دو طرف این دیدار را مثبت و سازنده  اعلام کردند.

در همین رابطه "سالم المسلط" سخنگوی هیئت معارضان سوری مورد حمایت عربستان اعلام کرد که این هیئت آمادگی دارد تا به ‌صورت مستقیم با نمایندگان دولت سوریه مذاکره کند.

المسلط افزود که بعد از دیدار با دی‌میستورا، سازمان ملل مشخص خواهد کرد که آیا مذاکرات مستقیم با دولت سوریه صورت خواهد گرفت یا خیر.

مذاکرات ژنو3 بین دولت سوریه و معارضان از روز گذشته 14 مارس با میانجیگری استفان دی‌میستورا نماینده سازمان ملل به ‌صورت غیرمستقیم آغاز شده است.

از سوی دیگر روسیه شب گذشته اعلام کرد که برای کمک به پیشبرد روند سیاسی بخش اصلی نیروهای خود را از سوریه خارج خواهد کرد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.