سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تصویب مبلغ ارزی احداث نیروگاه هزار مگاواتی هریس توسط صندوق ذخیره ارزی

استاندار آذربایجان‌شرقی از تصویب مبلغ ارزی احداث نیروگاه یک هزار مگاواتی شهرستان هریس توسط صندوق ذخیره ارزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده در بیستمین جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اقتصادمقاومتی فرمایش مقام معظم رهبری، ابلاغ دولت و جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی در استان آذربایجان‌شرقی است.

وی افزود: با توجه به اینکه اصول اقتصاد مقاومتی، نیمه دوم سال 92 ابلاغ شد در سال 93 همه آنچه مدنظر این اصول بود را در برنامه سند تدبیر و توسعه استان لحاظ کردیم و در نتیجه ما جلوتر از سایر استان‌ها در این عرصه هستیم که این برنامه‌ها از سال 94 ابلاغ شده و همه شهرستان‌های ما دارای سند تدبیر و توسعه هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: امروز ما دو الگوی توسعه در استان آذربایجان‌شرقی داریم که یکی سند تدبیر و توسعه و دیگری اهدافی است که وزارتخانه‌های اقتصادی به صورت کلان تصویب می‌کنند و ما برش استانی این اهداف را تعقیب می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در بحث بهبود فضای کسب و کار در دو سال گذشته اقدامات ارزشمندی انجام دادیم و جایگاه استان از این لحاظ بهبود یافته است، خاطرنشان کرد: اداره کل امور اقتصادی استان در سال 94 به عنوان اداره کل برتر برگزیده شد و سیاست ما در بهبود مستمر فضای کسب و کار خواهد بود.

جبارزاده یادآور شد: در بحث تامین منابع مالی بر خلاف گذشته تکیه به بودجه‌های دولتی و تسهیلات بانکی را کافی نمی‌دانیم چرا که کفاف اهداف پروژه‌های سند را نخواهد داد؛ بر همین اساس اداره کل امور اقتصادی استان مدیریت فاینانسینگ و تامین منابع مالی را فعال کردند و توانستند از محل‌های مختلف منابع جدیدی را تعریف کنند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های استفاده از تسهیلات غیربانکی و غیردولتی برای بخش دولتی و خصوصی استان خبر داد و افزود: در تلاشیم از منابع خارجی بهره بریم و همه مدیران دستگاه‌ها را برای شرکت در این کلاس‌های آموزشی دعوت می‌کنیم تا سال 95 را بتوانیم سال شکوفایی استان تلقی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تصویب مبلغ ارزی احداث نیروگاه هزار مگاواتی هریس توسط صندوق ذخیره ارزی، از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای استان، شرکت برق منطقه‌ای، فرمانداری هریس برای تامین منابع ارزی پروژه‌‌ها تقدیر و اضافه کرد: شهرداری تبریز هم توانسته است مبالغ خوبی از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی برای پروژه‌های مهم جذب کند که این روند در سال 95 نیز تداوم خواهد یافت.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.