سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین جلسه رؤسای فدراسیون ها با وزیر ورزش و جوانان در سال 94

معاونت ها عملکرد یک ساله خود را ارائه کردند

معاونین وزیر ورزش و جوانان در حوزه های مختلف عملکرد یکساله خود را در جمع روسای فدراسیون ها ارائه کردند.

  به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان آخرین نشست رؤسای فدراسیون های ورزشی با دکتر محمود گودرزی در سال 94 عصر دوشنبه در سالن همایش های وزارتخانه برگزار شد.

*شهریان: وضعیت اسپانسرینگ ورزش بانوان باید مورد بازبینی قرار گیرد

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ابتدای این نشست، ضمن قدر دانی از تلاش های نواب رییس بانوان فدراسیون های ورزشی اظهار داشت: در سال 94 دستاوردهای خوبی در این حوزه داشتیم.  
رباب شهریان افزود: بانوان ما با کسب 6 سهمیه المپیک و 19 سهمیه پارالمپیک موفقیت بزرگی کسب کرده اند که امیداورم این ارقام در روزهای بعدی افزایش پیدا کند.

وی همچنین در خصوص ارزیابی عملکرد فدراسیون های ورزشی در بخش بانوان گفت: یکی از موضوعات مهم، عدم حمایت بخش خصوصی از ورزش بانوان است چرا که تعداد مسابقات رسمی زنان در لیگ ها و مسابقات کشوری کمتراز مردان است و فدراسیون ها باید در این زمینه اقدامات ویژه ای بیاندیشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزش بانوان در ادامه جایگاه نواب رییس بانوان فدراسیون های ورزشی را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر اساسنامه فدراسیون ها تصحیح شود مشکلی برای دستوالعمل مربوط به نواب رییس و مسوولان ورزشی بانوان استانی نخواهیم داشت و اگر در کمیته تخصصی داوران قرار است بانوی داوری اعزام شود حتما باید با نظر نواب رییس بانوان باشد. 

شهریان همچنین به تاکید ویژه دکتر گودرزی برای رفع تبعیض میان ورزش زنان و مردان در بخش های مختلف زیر ساخت ها، قهرمانی و همگانی اشاره کرد و از روسای فدراسیون های ورزشی خواست در برنامه های توسعه ای خود در حوزه بین الملل، حضور زنان در بخش های مختلف را مورد توجه قرار دهند .

 وی توضیح داد: ورزش زنان از نخبگان بسیاری برخوردار است که باید در بخش های مختلف از جمله کمیته های تخصصی مورد استفاده قرار بگیرند و از دانش و تجربه آن ها در مسیر توسعه ورزش بهره گرفته شود .
معاون امور ورزش بانوان در این نشست توسعه همگانی ورزش در بخش زنان را یکی دیگر از مقولات مهم در برنامه های وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد و اظهار داشت : برای تحقق این موضوع باید ضمن فرهنگ سازی ، اصلاح سبک زندگی نیز در دستور کار قرار بگیرد .

وی افزود: در برنامه ششم توسعه، در خصوص برنامه ریزی به منظور گسترش اماکن ورزشی ویژه بانوان موارد خوبی ذکر شده که از مصوبات ورزش است و امیدوارم در اولویت های خود این نکته را مود نظر قرار دهید.
 
*دکتر هاشمی: سال 95 سال عملیاتی کردن مواد قانونی ورزش است

معاون توسعه منابع و پشتیابی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: در سال 94 موضوعاتی چون ماده 27 ، 88 ، یک درصد ، ماده 6 ، خیرین ، اجاره ی اماکن ورزشی و... از قوانین احکام بودجه بود که امیدوارم سال 95 سال عملیاتی کردن این مواد قانونی باشد .

دکتر سید مناف هاشمی افزود : اجرایی کردن این مواد قانونی فرایند بسیار سختی دارد و دراین خصوص، استان های اندکی توانسته اند ورود کنند و من از مشارکت همه عزیزان سپاسگزارم .

وی در خصوص پرداخت ها به هیات های ورزشی نیز اظهار داشت: در این خصوص به هیات های ورزشی سه مرحله کمک کرده ایم که 75 درصد پرداختی است و امیدواریم مرحله چهارم به زودی پرداخت شود. 

معاون وزیر ادامه داد: در بخش فدراسیون ها نیز به طور میانگین 95 درصد پرداختی داشتیم که سعی می شود  تحصیصی دوباره داشته باشیم؛ ضمن اینکه به فدراسیون های المپیکی نیز قول پرداخت صددرصدی داده ایم که انجام خواهد شد.

دکتر سید مناف هاشمی همچنین توضیح داد: برخی از استان ها و فدراسیون ها درکنار بودجه های تخصیصی ، آورده ایی نیز داشته اند؛ به عنوان مثال استاهای کرمان و اصفهان ، 7 میلیارد تخصیص داشتند که توفیق پیدا کردند از بخش های مختلف 20 تا 30 میلیارد تومان آورده داشته باشند.
 
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان یکی از مهمترین دغدغه های وزارت ورزش وجوانان را تکیمل اماکن ورزشی نیمه تمام دانست و خاطر نشان ساخت: امیدوارم با پروژه هایی که تا پایان سال مالی افتتاح می شود تعداد اماکن ورزشی تکمیل شده را به 500 عدد برسانیم .

*دکتر هاشمی ارز ذولتی تخصیص یافته به فدراسیون های ورزشی در سال 94 را 7 میلیون دلار اعلام کرد
 
دکتر شعبانی بهار: شاخص های ارزیابی عملکرد استان ها در بخش ورزش همگانی تدوین شده است

همچنین معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این نشست گفت: از ابتدای سال 94 ، مدیریت دوازده فدراسیون به معاونت ورزش همگانی سپرده شد که تاکنون برنامه های متنوعی انجام شده است ، ضمن اینکه با برخی از فدراسیون های ورزشی که در حوزه قهرمانی فعال هستند نیز همکاری های نزدیکی برای عمومی سازی رشته های ورزشی داریم .

وی در این نشست به جلسات شورای توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و با مثبت ارزیابی کردن نتایج این جلسات توضیح داد: سه جلسه شورای ورزش همگانی برگزار شده است که 18 دستگاه عضو اجرایی این شورا هستند.

معاون وزیر ورزش وجوانان افزود: این جلسات با هدف توسعه و تعمیم ورزش در سطح دستگاه های اجرایی برگزار می شود؛ ضمن اینکه در این جلسات فعال سازی استان ها نیز در دستور کار بوده که به خوبی انجام شده است.

دکتر شعبانی بهار با بیان این موضوع که برای تعیین وضعیت چگونگی ورزش همگانی در استان ها نیازمند به بررسی های دقیق هستیم افزود : شاخص های ارزیابی عملکرد را در استان ها، نهایی کرده ایم و با هماهنگی دفتر ارزیابی عملکرد امیدوارم نظام خوبی را در این خصوص داشته باشیم .

دکترشعبانی بهار همچنین در این نشست گزارشی از برگزاری مجامع ورزشی فدراسیون هایی که زیر مجموعه معاونت توسعه ورزش همگانی هستند ارائه کرد و گفت : در سال 94 ،پنج مجمع انتخاباتی برگزار کردیم و مجمع عمومی نیز به تعداد 8 مورد بود که انجام شد .
 
وی افزود : با هدف بررسی وضعیت ورزش در استان های مختلف ، 14 بازدید از استان های مختلف داشته ایم که گزارش کاملی هم تهیه و نقاط ضعف و قوت آن در برنامه ریزی ها، مدنظر گرفته خواهد شد.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این موضوع که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در عمومی سازی ورزش به رشد خوبی دست پیدا کرده ایم گفت: 34 درصد در پیاده روی های خانوادگی ، 15 درصد در هفته تربیت بدنی ، 274 درصد در دهه فجر و 35 درصد در هفته دفاع مقدس ، نسبت به سال 93 رشد داشته ایم.

دکتر شعبانی بهار به توضیح بیشتری درمورد بودجه تخصیصی به توسعه ورزش همگانی پرداخت و گفت : با مساعدت دکتر گودرزی بودجه همگانی بر اساس فرم های ابلاغ شده پرداخت می شود و در سال 95 ممکن است فدراسیون هایی که به این حوزه علاقه ندارند بودجه همگانی دریافت نکنند و یا آن هایی که فعال هستند بودجه بیشتری بگیرند.
 
*دکتر احمدی: انتظارات فدراسیونها از وزارت ورزش و جوانان شفاف بیان شود

معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست ضمن تشکر از همه روسای فدراسیون ها برای تلاش هایی که در سال 94 داشتند گفت: سال پر فراز و نشیبی گذراندیم و تلاش های بسیاری برای رشد ورزش در این سال انجام شد .

 وی افزود : سعی کردیم در سالی که گذشت تعاملی دو سویه را با فدراسیون ها برقرار کنیم . ما به اعتماد کامل معتقد هستیم، با برخی فدراسیون ها همکاری خوبی داشتیم و امیدوارم موفقیت های بیشتری برای کشورعزیزمان به دست بیاید .

  مشاور عالی وزیر تاکید کرد : توقعات و انتظارات فدراسیون های ورزشی از وزارت ورزش و جوانان باید شفاف بیان شود چرا که ما مسئولیت خود را به خوبی می توانیم دنبال کنیم .

او ادامه داد : در حوزه فرهنگی تعامل خوبی با فدراسیون ها داشتیم در خصوص برنامه ی یادواره شهدای ورزشکار همکاری ها به خوبی انجام شد و برای نخستین بار با تلاش محمود خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، شاهد تدفین شهید بزرگوار دفاع مقدس بودیم که امیدوارم میزبان خوبی برای شهدای کشور باشیم تا از این طریق مرام شهدا را در ورزش جاری کنیم.

دکتر احمدی همچنین در مورد نظام نامه فرهنگی ورزش کشور نیز گفت: نظام نامه فرهنگی ورزش کشور از سوی شورای فرهنگی ابلاغ خواهد شد و وظایف و اختیارات همه بخش های متولی مشخص می شود .

وی ادامه داد: در سالی که گذشت حمایت های خوبی از موضوعات فرهنگی داشتیم و برای سال 95 این مباحث در تفاهم نامه  فدراسیون ها منظور شده است .

 معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش وجوانان به تبیین برنامه های سال 95 پرداخت و توضیح داد : پاسداشت ارزش های پهلوانی را در سال 95 خواهیم داشت که امیدوارم فدراسیونها کمک کنند این موضوع نمود بیشتری در ورزش داشته باشد.

او همچنین به ادامه فعالیت های قرآنی در سال بعد اشاره کرد و افزود: برنامه های فرهنگی ورزشکاران اعزامی به المپیک و پارالمپیک باید در کنار فعالیت های قهرمانی مورد توجه قرار بگیرد.

 مشاور عالی وزیر ورزش وجوانان در این نشست در خصوص برنامه های آموزشی این معاونت نیز به کسب مجوز تاسیس مراکز علمی کاربردی وزارت ورزش وجوانان اشاره کرد .

 او خاطر نشان ساخت : استاندارد سازی آموزش توسط کمیته های آموزشی فدراسیون ها دنبال شده است. ما از چرخه آموزش و برنامه های این حوزه در قبال مربیان و ورزشکاران المپیکی حمایت می کنیم .

دکتر احمدی ادامه داد: در حوزه پژوهش آن چه که فدراسیون ها تقاضا داشتند انجام شد و اعلام می کنیم از پایان نامه های مختلف ورزشی حمایت خواهیم کرد .
 
*دکتر سجادی: برگزاری 109 مجمع، نشانده قانونمندی ورزش کشور است

 همچنین معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان سال 94 را سالی پرکار و پر حجم توصیف کرد و اظهار داشت: جدا از فعالیت های جاری، برای حضور در مسابقات مختلف و مسابقات کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک اقدام موثری صورت گرفت .

 او یادآور شد: 51 فدراسیون داریم که 31 فدراسیون به طور مستقیم با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در ارتباط هستند .

 دکتر سجادی ادامه داد: عملکرد فدراسیون ها قرار است به صورت کتابچه منتشر شود تا با کار و فعالیت های هم بیشتر آشنا شویم .

وی درخصوص موضوع استعدادیابی نیز چنین توضیخ داد : تلاش کردیم مراکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی را در استان ها فعال و فرایند قانونی استعدادیابی در فدراسیون ها را تدوین کنیم.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان به تدوین آمایش ورزش قهرمانی کشور که اخذ رتبه بندی کلیه استان ها براساس شاخص های آن ارزیابی می شود اشاره کرد و افزود: با همکاری شما مراکز ورزش قهرمانی را در استان ها بیشتر فعال کردیم .

دکتر سجادی گفت : در سال 94مجامع عمومی و انتخاباتی را به موقع برگزار کردیم که با احتساب مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج که امروز برگزار شد، به مجموع 109 مجمع رسیدیم که این نشان از قانون مندی ورزش کشور دارد. 

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان در خصوص تعداد مدال های کسب شده در سال 94 نیز چنین توضیح داد : 662 مدال در سطح قهرمانی ، 66 مورد میزبانی مسابقات بین المللی آسیایی و جهانی ، یک هزار و 200 مدال در سطح بین المللی و هزار و سیصد مدال در سطح قهرمانی آسیا دستاورد ورزشکاران ما بوده است .همچنین 32 هزار ورزشکار اعزامی به مسابقات رسمی و تدارکاتی داشتیم.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته را بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این رقم بسیار بالاست و در واقع آن چه که به دست آمده حاصل تلاش شما عزیزان و همه دست اندرکاران ورزش کشور است .

دکتر سجادی گفت : سعی کردیم در سال قبل از المپیک موضوع کنترل دوپینگ را جدی بگیریم و در ستاد نادو به صورت هدفمند و هوشمند ورود پیدا کنیم .نمونه گیری ها در سال 2015 هزار و صد وبیست و هفت مورد بود و در سال 2016 توانستیم 250 مورد تست بگیریم .

وی در این نشست به برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزشی با حضور رییس جمهوری که فردا برگزار می شود اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم هر سال از مدال اوران سال قبل تقدیر و هدایایشان را اهدا کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان همچنین در خصوص جذب منابع بخش خصوصی نیز گفت : موضوع اسپانسرینگ در فدراسیون ها به طور جدی پیگیری می شود و تقریبا 2 برابر چیزی که امسال از این طریق کسب شده است را امیدوارم در سال 95 کسب کنیم .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.