سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک

مقابله با تب برفکی با واکسیناسیون دام ها

با گذشت چند روز از مشاهده کانون های تب برفکی در خمین تاکنون پنج هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: در کانون های پر خطر این بیماری کار مایه کوبی دام ها توسط تیم های دولتی در حال انجام است و در مکان های دیگر نیز بنا به درخواست دامداران توسط بخش خصوصی دام ها مایه کوبی می شوند.
بهروزی افزود: نقل و انتقال دام ، علوفه و وزش باد باعث شیوع بیماری تب برفکی در خمین شده است که باعث خسارت های مالی به دامداران شده است.
وی ادامه داد: اعزام کارشناسان دامپزشکی برای ضد عفونی و سم پاشی میدان دام و جایگاه های واحدهای دامی ، قرنطینه ، مایه کوبی دام ها ، جلوگیری از تردد دام ها به این شهرستان از اقدامات پیشگیرانه برای شیوع این بیماری است .
رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: تنها میدان فروش دام زنده این شهرستان به دلیل کنترل بیماری ویروسی موج جدید تب برفکی دامی به نیمه تعطیل شده است .
وی ضمن توصیه به دامداران در خصوص رعایت تردد و قرنطینه دام ها و رعایت اصول امنیت زیستی ، خواستار همکاری برای انجام واکسیناسیون دام ها و پوشش کامل واکسیناسیون با سویه مناسب برای کنترل و پیشگیری از رخداد موارد جدید و همه گیری بیماری شد.
مسئول میدان دام خمین هم گفت : میدان فروش دام زنده شهرستان خمین در بین استانهای همجوار بزرگ ترین و فعال ترین میدان فروش دام است که در این میدان روزانه بین 500 تا یک هزار راس دام خرید و فروش می شود.
علیزاده در خصوص تعطیلی این میدان دام در 15 روز گذشته گفت : در تمامی این چند روز کلیه جایگاه ها سم پاشی و ضد عفونی شده است و هیچ گونه دام سبک و سنگین خریداری نمی شود .
انتهای پیام /
برچسب ها: اراک ، خمین ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.