سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوبرابر شدن ظرفیت جابجایی فرودگاه امام خمینی (ره)تا پایان سال 95

سلطانی فر گفت: امکان توسعه ترمینال فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان سال 95 و حتی زودتر از موعد مقرر وجود دارد که به این ترتیب ظرفیت جابجایی مسافران به بیش از دو برابر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه 24 اسفند ماه مسعود سلطانی فر معاون رئیس و مهاآبادی مدیر عامل شرکت فرودگاه از پروژه های قابل بهره  برداری از طرح تحول فرودگاه ها بازدید کردند.

یکی از پروژه های این طرح آغاز عملیات اجرای سامان دهی محلات مقابل ترمینال است که پس بازنگری و بررسی وضعیت موجود ورودی و خروجی پارکینگ ها و مسیرهای دسترسی به ترمینال ها و شناسایی نواقص و مشکلات، برنامه در جهت درسترسی آسان با در نظر گرفتن ایستایی کمتر و تردد راحت در مقابل ترمینال ها و بهبود ارتقای سطح کیفی خدمات در فرودگاه با نظارت مشاوران طرح جامع فرودگاه مهرآباد در دستور کار قرار گرفت.

با انجام این پروژه دسترسی به ترمینال ها آسان و ازدحام مقابل ترمینال ها کاهش می باشد و فضای مقابل ترمینال از نظم و زیبایی برخورد می شود.

افتتاح مرکز کنترل دوربین های مدار بسته نیز یکی دیگر از پروژه های قابل افتتاح در فرودگاه بین المللی مهرآباد است که تعداد 302 دستگاه دوربین AP در فرودگاه بین المللی مهرآباد نسب کردیم که در آینده نزدیک به 400 دستگاه دوربین افزایش خواهد یافت، همچنین پروژه به روز رسانی مجدد اطلاعات BMS اتوماسیون رادار ریتیون و تغییر توپلوژی شبکه اتوماسیون برای اولین بار پس از 15 سال با هدف افزایش دقت و کارایی در ارائه سرویس راداری مراقبت پرواز با به روز رسانی اطلاعات اتوماسیون رادار، افزایش قابلیت سیستم و ضریب ایمنی، تسهیل در کار کنترلر مراقبت پرواز و آموزش انجام گردیده است.

پروژه طراحی سامانه ارسال خودکار طرح پرواز STL و اطلاعات پیام هوا نوردی به شرکت های هواپیمایی و زینفعان را یکی دیگر از این پروژه ها دانست که طی 4 ماه با هدف افزایش دقت اطلاعات، صرفه جویی در زمان، اجتناب از حضور فیزیکی نماینده ایرلان ها در بریسینگ، امکان اصلاح و رکورد گیری سیستمی داده های STL عملیاتی گردید.

همچنین پروژه خرید، نصب و راه اندازی دو دستگاه پله برقی و دو دستگاه آسانسور با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 200 میلیون ریال یکی دیگر از این پروژه هاست.

باید یادآور شد که زیبا سازی و به سازی نماز خانه ها، تعویض تابلوهای مسافر و تابلوهای برق در ترمینال ها و نوسازی و به سازی سرویس های بهداشتی از دیگر پروژه های این طرح به شمار می آیند.

مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور در مراسم اففتاح و بازدید از پروژهای قابل بهره برداری در طرح تحول فرودگاه ها گفت: امکان توسعه ترمینال دو فرودگاه امام خمینی ره تا پایان سال 95 و حتی زودتر از موعد مقرر وجود دارد که به این ترتیب وضعیت جا به جایی مسافران به دو برابر خواهد رسید.

وی با اشاره به آن که در آستانه آغاز تعطیلات نوروزی در سال 95 هستیم گفت: این تعطیلات بیشترین موج سفرهای داخلی را به همراه دارد و دولت در ایام با استفاده ظرفیت دستگاه های 18 گانه خدمات و امدادی تلاش ویژه ای را در همه استان ها و شهرستان های کشور ایجاد می کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این که موفقیت و احیای سیاست های عمومی دولت به همکاری 27 نهاد و نیروی مختلف در کشور وابسته است، گفت: با تدابیری که اتخاذ شده و با تاکید و پیگیری ویژه رئیس جمهور در استفاده از ظرفیت های بخش گردشگری برای سرعت به توسعه اقتصادی و فرهنگی این امر روز به روز گسترده تر می شود.

سلطانی فر با اشاره به این که ایران جزو 15 تا 20 کشور برتر از نظر جذب گردشگریست، گفت: اما از نظر تعداد گردشگری در رتبه 17 و از نظر درآمد با مبلغ 7.5 تا 8 میلیارد سالانه در رتبه 36 قرار داریم همچنین سهم کشور از محل درآمدهای گردشگری ارزی دنیا نیم درصد است که امیدواریم بتوانیم در افق 1404 این مقدار را به حدود دو درصد برسانیم و نیز تعداد گردشگران را از 5 میلیون که 10 تا 12 درصد در سال است به 20 میلیون افزایش دهیم.

معاون رئیس جمهور با بیان این که بیش از 50 درصد گردشگران خارجی مذهبی هستند و به شهر مشهد و قم مراجعه می کنند، گفت: امیدواریم طی ده سال آینده بتوانیم مهمترین کانون گردشگری حلال و مهمترین کانون گردشگران مسلمان باشیم.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.