سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اموزش و اطلاع رسانی؛ راهکار پیشگیری از حوادث سوختگی

رییس بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) گفت:گسترش اموزش و اطلاع رسانی مهم ترین راهکار برای پیشگیری از حوادث سوختگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی,دکتر سید محمد معتمد شریعتی در مورد افزایش اطلاع رسانی درباره انواع سوختگی گفت نحوه مواجهه با وسایل گازسوز,مایعات داغ, وسایل برقی و همچنین نوع استفاده و ترکیب مواد مختلف اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی با یکدیگر از جمله موارقابل ذکر برای شایع ترین موارد سوختگی می باشد.

وی با بیان اینکه یک سوم از فضای بخش سوختگی این بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه بیماران سوختگی تعلق گرفته است,اظهار داشتقرار است فضای مربوط به درمان بیماران سوختگی و همچنین تخت های بستری این بیماران در سال اینده در این بیمارستان افزایش یابد.

وی در ادامه گفتبیمارستان امام رضا(ع) تنها بیمارستان سوختگی است که به بیماران استانهای سه گانه خراسان,شهرهای شمال کشور و شهرستانهایی از دیگر نقاط کشور خدمات می دهد و پذیرش بیماران حاد سوختگی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به کاهش مرگ و میر ناشی از سوختگی در استان خراسان رضوی بیان داشتامار مرگ ومیر از ۲۵درصد در سال گذشته به ۱۷ درصد امسال در استان کاهش داشته است.

وی در مورد دلایل کاهش مرگ و میر ناشی از سوختگی افزودافزایش کیفیت مراقبت های ویژه, مراقبت های تنفسی و مراقبت های بعد از مداخلات جراحی از عوامل کاهش مرگ و میر بیماران سوختگی است.

وی عنوان کردهزینه درمان بیماران سوختگی بسیار زیاد است که خوشبختانه در طرح تحول نظام سلامت برای این بیماران مواردی اختصاص داده شده است.

به گفته ی این پزشک هر یک درصد سوختگی بدن انسان, هزینه ی بالغ بر هزار دلار به منظور درمان بیمار صرف می شود .

وی اظهار داشت۱۰ درصد از بیماران سوختگی دارای سوختگی حاد هستند و در بیمارستان بستری می شوند.

شریعتی گفتدر سال تعداد پنج هزار نفر به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه می کنند که ۲۰درصد از این بیماران دارای شرایط حاد بوده و بستری می شوند و ۸۰ در صد از مراجعه کنندگان هم به صورت سرپایی درمان می شوند.

به گفته این پزشک سالانه هزار مورد بستری بیماران سوختگی در این بیمارستان ثبت می شود.

رییس بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) سوختگی ناشی از مراسم چهارشنبه اخر سال را یک نوع هنجارشکنی دانست و اظهار داشتبا اموزش صحیح به اقشار مختلف جامعه باید با این گونه حوادث خطرناک مبارزه شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: پیشگیری ، حوادث ، سوختگی ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.