سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار وزیرخارجه روسیه به وادا؛

بحران دوپینگ را سیاسی نکنید

لاوروف گفت: آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) باید از سیاسی کردن بحران دوپینگ خودداری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال مثبت اعلام شدن تست‌های دوپینگ چند ورزشکار روس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ باید از سیاسی کردن مسئله دوپینگ در این کشور،خودداری کند.

سباستین کو رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی(یاف) اعلام کرد که به روسیه زمان بیشتری برای اثبات مقابله با بحران دوپینگ داده شده اما آواز لغو تعلیق تحمیل شده براین کشور در نوامبر گذشته، برای حضور در المپیک خودداری کرد.

تعلیق فدراسیون دوومیدانی روسیه به دنبال گزارش کمیسیون مستقل وادا مبنی بر وجود دوپینگ گسترده و سازمان یافته در این کشور، صورت گرفت.

در حالی که اندرسن رئیس گروه ضربت یاف از پیشرفت چشمگیر در کارها صحبت می کند، ریچارد پوند رئیس کمیسیون مستقل وادا اعلام کرد روسیه  مسئله را جدی نگرفته است.
 
در صورتی که تعلیق روسیه رفع نشود ورزشکاران دوومیدانی این کشور نمی‌توانند در المپیک ریو شرکت کنند، در این شرایط لاوروف قدم به میدان گذاشته و از وادا خواسته با روسیه عادلانه برخورد کند.

وی گفت: این افراد جدی هستند، ما به وادا احترام می گذاریم و خواستار همکاری با آژانس هستیم، اما این کار باید در سطحی حرفه ای و منصفانه و بدون شعار انجام شود و تلاش کنیم حقیقت علمی را بپذیریم، ما متخصصان خود را داریم و کشورهای دیگر هم متخصصانی دارند.

لاوروف گفت: ما دنبال توضیح علمی از سوی وادا هستیم که چرا این مواد را به فهرست داروهای ممنوعه افزوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دو و میدانی ، یاف ، لاوروف ، وادا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.