سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لابی "لاریجانی" برای ریاست مجلس دهم قوی‌تر است/اصلاح‌طلبان این مجلس ریشه‌دار نیستند

یک عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس نهم می‌گوید مدیریت مجلس دهم بسیار سخت است.

روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیش بینی شما از ریاست مجلس دهم چیست و اینکه بین آقایان عارف و لاریجانی کدامیک رئیس مجلس خواهند بود، گفت: پیش بینی می‌کنم علی لاریجانی، رئیس و آقای عارف هم به عنوان نائب رئیس اول مجلس دهم، انتخاب شوند.

لابی لاریجانی برای ریاست مجلس دهم قوی‌تر است

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه با چه دلایلی لاریجانی را رئیس مجلس دهم می‌داند؟ اظهار داشت:معتقدم لابی علی لاریجانی برای ریاست مجلس دهم، بیشتر و قوی تر است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در ضمن لاریجانی روحیه تعاملی بالاتری نسبت به عارف دارد و این بدین منظور است که آقای عارف نسبت به اقای لاریجانی کمتر اهل لابی گری است.

حسینیان ابراز عقیده کرد: معتقدم علی لاریجانی بالاخره با بده بستان‌های سیاسی به ریاست مجلس دهم خواهد رسید و عارف هم نائب رئیس مجلس مذکور خواهد بود.

مدیریت مجلس دهم سخت است

وی در ادامه با بیان اینکه آیا ریاست علی لاریجانی به نفع مجلس دهم است و یا خیر ؟ گفت: به دلیل توازن نیروها در مجلس دهم و اکثریت شکننده اصولگرایان در این مجلس، مدیریت مجلس دهم بسیار سخت است و بستگی به نوع تعامل رئیس مجلس بعدی با نیروهای این مجلس دارد.

حسینیان بیان داشت: امیداریم ریاست لاریجانی در مجلس دهم به نفع مجلس مذکور باشد 

مجلس دهم مجلس ششم نمی‌شود

 حسینیان نماینده در ادامه با اشاره به تفاوت های اصلاح طلبان مجلس دهم با اصلاح طلبان مجلس ششم، گفت: معتقدم مجلس دهم مجلس ششم نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس دهم مجلسی نیست که بخواهد منافع ملی را به خطر بیاندازد ، افزود: قطعا تجربه به اصلاح طلبان نشان داده که رویارویی با  اصول و ارزش‌های نظام جز بدنامی چیز دیگری را برایشان به دنبال نخواهد داشت.

اصلاح طلبان مجلس دهم ریشه دار نیستند

حسینیان در ادامه با بیان اینکه اصلاح طلبان مجلس دهم قدرت فائقه ای ندارند، متذکر شد: مجلس دهم از توازن نیروها برخوردار است و البته اختلافات هم همچنان وجود دارد ولی اگر هر دو جناح بیایند بر سر اصولی از جمله اصل اسلام سیاسی و انقلاب و ارزش های امام همچون استکبار ستیزی و استقلال کشور اتفاق نظر داشته باشند، دیگر اختلافات برسر سایر مسائل و سلایق قابل پذیرش است.

وی با بیان اینکه هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا با پذیرش اصول نظام به خوبی می‌توانند اهداف نظام را در مجلس دهم پیگیری کنند، بیان داشت: معتقدم  مجلس دهم مجلس متعادل تری نسبت به مجلس ششم خواهد بود.

وی در ادامه درباره جریان اصلاح طلب راه یافته به مجلس دهم همچنین گفت: اصلاح طلبان راه یافته به مجلس دهم سابقه سیاسی ندارند.

نماینده تهران افزود: برخی معتقدند اصلاح طلبان  فعلی راه یافته به مجلس دهم چون اصلاح طلبان ریشه داری که در گذشته حیات سیاسی  داشتند و مرید امام بودند، نیستند، اما بنده تحلیل دیگری دارم و فکر می کنم اصلاح طلبان فعلی راه یافته به مجلس دهم چون از لحاظ جهان بینی، شکل خاصی را با خود به انتخابات نیاورده اند تنها بیشتر به طور قبیله ای به جناح چپ وابستگی دارند، بنابراین بنده خطری را از جانب اصلاح طلبان راه یافته به مجلس دهم احساس نمی‌کنم.

حسینیان ادامه داد: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در طیف اصلاح طلب راه یافته به مجلس دهم چهره هایی نزدیک به اصولگرایی هم دیده می شود که باید گفت این افراد هم چون وضعیت را در طیف اصلاحات بهتر دیدند  به این جناح پیوستند، بنابراین با شرایط فعلی بنده به مجلس دهم بدبین نیستم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، انتخابات ، لاریجانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.