سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

راه شهدا راه رسیدن به سعادت حقیقی

نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد گفت : راه شهدا راه رسیدن به سعادت حقیقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی امروز در یادواره شهدای عملیات والفجر 8 در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در خرم آباد افزود: شهدا یک معامله پرسود با خدای متعال کردند که در این معامله با حضور در میدان مسابقه و رزم در برابر دشمنان از سوی خداوند برگزیده و پاداشی عظیم به آنها اعطا شد.
وی با اشاره به اینکه راه شهدا راه رسیدن به سعادت حقیقی است افزود: ما باید سیره عملی زندگی شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم زیرا آنان ستاره های درخشان هدایت در روی زمین هستند.
وی بیان کرد: شهدا سخن امام خمینی (ره) ورهبری انقلاب را سخن ولی زمان خود دانسته و در پیروی از این سخن از همه چیز خود گذشتند.
نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: ما باید با مطالعه خاطرات، برگزاری و شرکت دریادوراه شهدا و عمل به وصیت نامه شهداء فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه تبیین کنیم.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را باید به نسل جدید جامعه منتقل کنیم، تصریح کرد: باید مسیر و ویژگی شهداء را مورد بازشناسی قرار دهیم و راه شهید و شهادت را در جامعه اسلامی زنده نگه داریم.
در ادامه این یادواره فرمانده لشگر هفت ولیعصر (عج) استان خوزستان گفت: عملیات والفجر هشت یکی از سخت ترین عملیات ها نه تنها در هشت سال دفاع مقدس بلکه در تمام جنگ های جهان بود که با رمز یا فاطمه زهرا(س) در زمانی که نیروهای نظامی ایران در بن بست قرار گرفته بودند ،انجام شد.
سردار رحمان پورجوادی اظهار داشت: این عملیات یکی از نادرترین عملیات های زمان دفاع مقدس بود که پس از شش ماه کار عملیاتی وحفاظتی وبا تدابیر خاص حفاظتی به وقوع پیوست.
وی افزود: عملیات والفجر هشت عملیات آبی خاکی در 20 بهمن سال 64 در منطقه خسرو آباد در کنار رود اروند انجام وموجب قافلگیری نیروهای بعثی شد.
سردار پور جوادی بیان کرد: نیروهای شرکت کننده در آن عملیات با وجود سرمای شدید در آمادگی 100 درصدی این عملیات را انجام دادند.
وی با اشاره به شهید خیرالهی به عنوان یک الگوی کامل برای جوانان بیان کرد: این شهید در تمام طول دوران جبهه با منشی عاشقانه، عارفانه، عالمانه در میان همرزمان خود نیز زبانرد بود.
فرمانده لشگر هفت ولعیصر (عج) خوزستان اظهار کرد: شهید خیرالهی بر روی مسائل شرعی، نماز،رعایت حقوق دیگران وپیروی از ولایت ورهبری اسرار داشته و در این راه در هیچ موردی کوتاهی نکرد.
در پایان این مراسم که با حضور استاندار ، مدیران استانی و جمعی از فرماندهان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و عموم مردم شهرستان خرم آباد برگزار شد با اهدا پرچم متبرک حرم حضرت زینب(س) و لوح تقدیر از مادر شهید خیراللهی تجلیل شد.
انتهای پیام /

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.