سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

راه اندازی پایانه مرواید سیاه

پایانه صادرات ماهیان خاویاری کشور در مازندران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه مرکز پرورش ماهیان خاویاری جویبار با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریال در 5 هکتار ساخته شده است گفت : مجوز راه اندازی پایانه صادرات ماهیان خاویاری کشور در مازندران صادر شد.
محمد محمدپور افزود : قرار است در این مزرعه با 96 استخر پرورش ماهی سالانه 30 تن خاویار و دو هزار تن گوشت ماهی تولید شود.
وی گفت: راه اندازی پایانه صادرات ماهیان خاویاری در مازندران ، امکان شناساندن و معرفی بیشتر این محصول را به صورت متمرکز در بازارهای جهانی فراهم می کند.
وی افزود: 10 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید دو هزار و 276 تن گوشت و 31.7 تن خاویار در مازندران هم اکنون فعال است .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : 10 فقره موافقت اصولی راه اندازی مزارع پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار و 633 تن گوشت و 55.66 تن خاویار برای سرمایه گذاران بخش خصوصی مازندران صادرشد.
محمد محمدپور افزود : خاویار تولیدی ایران به کشورهای اسپانیا و فرانسه صادر می شود و امسال روسیه هم به این بازار اضافه شده است.
وی گفت : مزرعه قره برون که در ساحل چپکرود شهرستان جویبار و در روستای گلدشت واقع شده است ، مرداد ماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
فیل ماهی یا بلوگا ، تاس ماهی ایرانی یا قره برون ، تاس ماهی روسی یا چالباش ، شیپ یا تاس ماهی شکم برهنه و اوزون برون یا سوروگا از گونه های ماهیان خاویاری دریای خزر هستند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.