سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز کشور به 350 دستگاه شتاب دهنده‌ی خطی

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر کشور به 350 دستگاه شتاب دهنده ‌ی خطی نیاز دارد.

محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌ و گو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در حال حاضر در کشور شرکتهای خوبی در زمینه تولید شتاب‌دهنده‌های خطی داریم کشور نیاز به 350 دستگاه شتاب دهنده‌ خطی دارد اما در حال حاضر 80 دستگاه آن در کشور نصب شده که نیمی از آن‌ها نیز از کار افتاده است. 

وی ادامه داد: تیوپ این دستگاه به کشور وارد شده این تیوپ پیچیدگی‌های فنی خاصی ندارد لذا شرکتهای دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه وارد شوند. 

زین‌الدین عنوان کرد: یکی از معضلات شرکتهای دانش‌بنیان ایجاد کسب و کار است که کمتر به این مورد توجه کرده‌اند دراین راستا معاونت علمی در این حوزه وارد شده و تلاش کرده‌ است تا با تغییر شاخص های ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش‌بنیان این شرکتها را ترغیب کند تا راه‌کارهایی برای کسب و کار خود ارائه دهند. 

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی با اشاره به بخشی از حمایت‌های معاونت علمی عنوان کرد: با حمایت معاونت علمی پنج هزار موتور سیکلت برقی جایگزین موتور سیکلت‌ها با سوخت فسیلی در شهر اصفهان خواهد شد.

وی بیان کرد: 45 درصد این موتورها در داخل کشور تولید می‌شود و معاونت علمی تقبل کرده است که با پرداخت 10 تا 20 در صد هزینه‌ها پنج هزار موتورسیکلت‌های برقی در این شهر به بهره‌برداری برسد.

زین‌الدین بیان کرد: ضرورت حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در بحث تعاملات بین‌المللی بسیار مهم است و یکی از ساده‌ترین راه‌های حمایت از شرکتها اعطای وام و تسهیلات است. 

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.